شناسهٔ خبر: 29682390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با فرمان فرمانده کل ارتش صورت گرفت؛

ناوشکن «سهند» به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد

بندرعباس - ناوشکن «سهند» پیشرفته ترین ناوشکن بومی خاورمیانه با فرمان سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، با فرمان سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش ناوشکن «سهند» صبح شنبه به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد و آماده انجام ماموریت های محوله در آبهای آزاد و بین المللی خواهد بود.

متخصصان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پس از ناوشکن جماران دوباره دست به کار شدند تا پیشرفته ترین ناوشکن بومی خاورمیانه را با نام سهند طراحی و تولید کنند. البته در مدت زمانی کمتر و با قابلیت های فیزیکی و عملیاتی بیشتر، طراحی این شناور با اتکا به دانش فنی داخلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بسیار جسورانه و مبتکرانه است.

همین که تصمیم گرفته میشه سازه اصلی و روسازه سهند با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادار گریزی، در بلوک های مجزا طراحی و ساخته شود و در اینجا یعنی حوض خشک شناور به هم متصل و بعد به آب انداخته شد.

قابلیت تهاجمی و تدافعی ناوشکن سهند حدود ۲ برابر جماران است و این تفاوت را در بروز رسانی پرتاب گرهای اژدر و انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاع نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و همچنین سامانه های الکترونیکی باید جستجو کرد.

مزیت دیگر سهند نسبت به ناوشکن جماران افزایش تعداد موتورهاست که ناوشکن سهند با داشتن ۴ موتور پر قدرت در انجام مانورهای حرکتی از جماران پیشی گرفته است.

پیشرفته ترین ناوشکن بومی خاورمیانه با داشتن سازه بسیار قوی و رادار گریز و افزایش سطح عرشه پرواز، ضمن اینکه کمتر در تیررس رادارهای دشمن قرار دارد، قادره ۱۵۰ روز به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و آبهای با تلاطم بالا دریانوردی کند، حالا ناوشکن سهند آماده الحاق به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش شد تا توانمندی و قدرت بیشتری را به این نیروی راهبردی بدهد.

نظر شما