شناسهٔ خبر: 2962540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با موافقت نمایندگان؛‌

بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات ارزی به طرح‌های اقتصادی شدند

نمایندگان در جلسه علنی امروز بانک‌ها را موظف کردند که درخواست استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی را همزمان بررسی و براساس زمان‌بندی اجرای طرح و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت نمایند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 17 دی ماه در ادامه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ماده الحاقی 2 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.  
 
این ماده واحده تصریح می‌کند: بانک‌ها موظفند درخواست‌های استفاده از تسهيلات ارزی و ريالی مورد نياز طرح‌های دارای توجيه فنی، اقتصادی و مالی را همزمان بررسی و براساس زمانبندی اجرای طرح و متناسب با پيشرفت فيزيكی پروژه پرداخت نمايند.  
 
همچنين بانک‌ها درخصوص قراردادها و تعهدات توليدی غيرتكليفی كه متقاضی، سهم آورده خود را طبق زمان‌بندی واريز كرده و اجرای طرح يا پروژه موضوع قرارداد نيز شروع شده باشد، در صورت تعليق تسهيلات تعهد شده، ملزم به تمديد مدت قرارداد و عدم دريافت هرگونه سود در بازه زمانی تعليق و عدم ايفای تعهدات قراردادی خود در قبال متقاضی يا طرف قرارداد خود، می‌باشد.
 
نمایندگان با 123 رای موافق، 6 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر با این ماده الحاقی موافقت کردند. 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما