شناسهٔ خبر: 2961517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با رأی نمایندگان؛

بانک‌ها موظف به بررسی همزمان تسهیلات ارزی و ریالی دارای توجیه فنی و اقتصادی شدند

نمایندگان مجلس بانک‌ها را موظف به بررسی همزمان درخواست‌های استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز طرحهای دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی کردند.

صاحب‌خبر -

نمایندگان مجلس بانک‌ها را موظف به بررسی همزمان درخواست‌های استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز طرحهای دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با ماده الحاقی 2 به لایحه مذکور با 123 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده الحاقی2 به لایحه مذکور بانکها موظفند درخواست‌های استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز طرحهای دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی را همزمان بررسی و براساس زمانبندی اجرای طرح و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت نمایند. همچنین بانکها درخصوص قراردادها و تعهدات تولیدی غیرتکلیفی که متقاضی، سهم آورده خود را طبق زمانبندی واریز کرده و اجرای طرح یا پروژه موضوع قرارداد نیز شروع شده باشد، در صورت تعلیق تسهیلات تعهد شده، ملزم به تمدید مدت قرارداد و عدم دریافت هرگونه سود در بازه زمانی تعلیق و عدم ایفای تعهدات قراردادی خود در قبال متقاضی یا طرف قرارداد خود، می‌باشد.

نظر شما