شناسهٔ خبر: 29487265 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

12 ميليارد دلار کالا در سال 96 قاچاق شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارزش قاچاق سال 96 را 12 ميليارد دلار ذکر کرد و از روند کاهشي قاچاق سوخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «علي مويدي خرم آبادي» امروز (سه شنبه) در حاشيه يکصد و بييستمين نشست اعضاي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز - که در وزارت کشور برگزار شد - اضافه کرد: قاچاق سوخت نسبت به گذشته دو تا سه ميليون ليتر در روز کاهش يافته است.
وي با بيان اينکه در جلسه امروز اعضاي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز به موضوع قاچاق سوخت پرداختند، اضافه کرد: يکي از اقدامات جدي براي مقابله با قاچاق سوخت، بکارگيري سامانه هاست.
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق اضافه کرد: وزارت نفت در اقدامات زيربنايي براي عدم انحراف در توزيع سوخت توفيقات خوبي داشته اما وزارت اقتصاد در جهت راه اندازي ساختارهايش کمترين همکاري را داشته است که ما گلايه مند هستيم؛ در نشست امروز نيز نه وزير اقتصاد و نه مسوولان گمرک و سازمان اموال تمليکي حضور نداشتند.
مويدي در مورد احياي کارت سوخت نيز گفت: اين امر باعث نظم بخشي در بهينه مصرف کردن سوخت خواهد شد.
وي ادامه داد: احياي کارت سوخت يکي از موضوعاتي است که ستاد پيگيري و وزارت نفت دنبال کرده است؛ با اين اقدام، شاهد انضباط بهتر و استفاده بهينه از اين سرمايه ملي خواهيم بود.
** فرصت دو ماهه به دستگاه ها براي عملياتي کردن زيرساخت هاي مبارزه با قاچاق
وي اضافه کرد: دستگاه هاي عضو ستاد بايد بر اساس صراحت قانون، سامانه هايي را به عنوان زيرساخت مبارزه با قاچاق ارز طراحي و راه اندازي کنند تا در سطح کشور با بکارگيري اين سيستم هاي به روز، از قاچاق جلوگيري کنيم.
مويدي ادامه داد: در نشست امروز گزارش پيشرفت دستگاه ها ارايه شد؛ بعضي دستگاه ها هفت درصد و بعضي دستگاه ها 75 درصد پيشرفت داشتند.
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق افزود: در اين نشست، فرصتي 2 ماهه براي عملياتي کردن اين پروژه ها به دستگاه ها داده شد.
** تعيين تکليف اموال تمليکي تا پايان امسال
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق در مورد کالاهاي مکشوفه قاچاق در انبار سازمان اموال تمليکي گفت: اموال مکشوفه در دو، سه سال گذشته روي هم متراکم شده اند که براي تعيين تکليف آنها راهکارهايي را با همکاري دولت ايجاد کرده ايم.
وي ادامه داد: اکنون وزارت اقتصاد فهرست اين کالاها را آماده کرده و قرار شد تا پايان امسال کل اموالي که در سازمان اموال تميکلي نگهداري مي شود يا به فروش برسد يا صادر شود يا منهدم شود.
مويدي اظهار داشت: به زودي سازمان اموال تمکيلي گزارش مشروح پيشرفت کار را ارايه مي کند.
اقتصام**9189**2022
انتهاي پيام /*

نظر شما