شناسهٔ خبر: 29439778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مناطق زلزله زده کرمان از تسهیلات تکمیلی برخوردار می شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، علی اکبر سلطانی نژاد روز یکشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان افزود: برای

صاحب‌خبر - به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، علی اکبر سلطانی نژاد روز یکشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان افزود: برای هر متقاضی مبلغ 50 میلیون ریال کمک بلاعوض به حساب مردم شهر کوهبنان و روستای جور که تسهیلات بازسازی دریافت کرده اند و فونداسیون واحد مسکونی خود را اجرا کرده اند، واریز شد.
وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند بدون مراجعه به ستاد بازسازی و انجام مراحل اداری، کمک بلاعوض خود رادریافت کنند، ادامه داد: هیات دولت با پیشنهاد بنیاد مسکن موافقت کرده و مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود 4 درصد در روستاهای مناطق زلزله زده و مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات با سود 5 درصد تخصیص داده شده که به بانک های عامل استان ابلاغ شده و به زودی توسط بانک های کوهبنان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان عنوان کرد: تاکنون 103میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و همچنین 32 میلیارد تومان کمک بلاعوض در شهرستان کوهبنان به متقاضیان پرداخت شده است و 2200 واحد در شهرستان کوهبنان تسهیلات بازسازی دریافت کرده اند که در زلزله 30 اذرماه 300 واحد در شهر و200واحد در روستا 100درصد خسارت دیده بودند.
سلطانی نژاد گفت: تاکنون یک هزار و 150 واحد به پایان رسیده و مابقی به دلیل غیر مقاوم بودن از نظر سازه در حال مقاوم سازی هستند.
وی افزود: هر واحد مسکونی روستایی 45 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض و واحدهای مسکونی شهری 60 میلیون تومان تسهیلات و 13میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.
سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین هزینه آواربرداری، تهیه نقشه ساختمانی و صدور پروانه نظارت توسط نظام مهندسی تا 80 متر مربع رایگان انجام می شود و تعداد 100 کیسه سیمان نیز به متقاضیان داده شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در خاتمه گفت : در استان کرمان 15 هزار و 312 واحد مسکونی خسارت دیده حوادث سیل و زلزله در حال بازسازی هستند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان بازسازی در کنار مردم خواهد بود.
7440/ 5054
انتهای پیام

نظر شما