شناسهٔ خبر: 29420754 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جنگنده های آمریکایی در سوریه بازهم مرتکب جنایت شدند

حمله ائتلاف بین المللی به غیرنظامیان در ریف دیرالزور

بیش ۴۰ کشته در نتیجه حمله هوایی ائتلاف بین المللی به روستای البقعان در شهر هجین در ریف دیرالزور کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک، جنگنده های ائتلاف بین المللی به روستای البقعان در شهر هجین در ریف دیر الزور در جنوب شرقی سوریه حمله کردند که در نتیجه آن 40 غیرنظامی که بیشتر زن و کودک هستند، کشته شدند.

جنگنده های ائتلاف چندی پیش نیز به روستای الشعفه در ریف دیرالزور شرقی حمله کردند که این حمله بیش از 60 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

دمشق اعلام کرد که این جنایت ائتلاف بین المللی به رهبری واشنکتن بیانگر فروپاشی کامل سیستم ارزشی و اصول اخلاقی است که سازمان ملل از زمان تاسیس بر احترام آن تاکید دارد.

وزارت امورخارجه سوریه در دونامه جدا گانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی را غیرقانونی دانسته و کشته و زخمی شدن بیش از 60 غیرنظامی در روستای الشعفه در ریف دیر الزور را محکوم کرده است.   

وزارت امور خارجه خواستار اقدام جدی و فوری برای توقف کشتار و تکرار آن در سوریه شده است و برضرورت ایجاد مکانیسیم بین المللی و بی طرف برای تحقیق این جنایت های و مجازات عاملان آن تاکید کرده است.

گفتنی است، ائتلاف بین المللی ضد داعش متشکل از 66 کشور جهان در آگوست 2014 میلادی به رهبری ایالت متحده آمریکا تشکیل شده است؛ مسئولان آمریکایی برای تشکیل این ائتلاف سه نشست در جده، پاریس و شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار کردند؛ این ائتلاف پس از پیشروی عناصر این گروهک در عراق و سوریه تصمیم گرفتند تا وارد جنگ شهری در سوریه و عراق ضد داعش شوند و هدف آنها نابودی گروهک تروریستی داعش در منطقه است. فعال‌ترین و مهم‌ترین اعضای این ائتلاف آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن و استرالیا، هستند.

این ائتلاف خارج از چارچوب شورای امنیت با ادعای مبارزه با داعش تشکیل شده است و غیرقانونی به شمار می آید، بیشتر حملات این ائتلاف، غیرنظامیان را هدف قرار داده است و باعث کشتار دهها غیرنظامی، تخریب زیرساخت ها و تخریب کامل شهر رقه شده است.

نظر شما