شناسهٔ خبر: 29364906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

نقش روحانیت در هدایت جامعه از شاخص های نظام اسلامی است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نقش روحانیت در هدایت جامعه اسلامی و گسترش موازین دینی و فرهنگی از شاخص های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز چهارشنبه در همایش ائمه جماعات شهرستان اراک در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: تقویت اعتقادات دینی اقشار مردم به ویژه جوانان، توطئه های فرهنگی را خنثی می کند.
وی ادامه داد: روحانیان با اشاعه اخلاق و اعمال شایسته در راهبری و هدایتگری معنوی جامعه نقش محوری دارند که این مهم باید از سوی اساتید حوزه به صورت کاربردی برجسته سازی شود.
امام جمعه اراک اظهار داشت: با توجه به گستره رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی، حوزه های علمیه به عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی وظیفه خطیری در قبال جامعه برعهده دارند.
وی ترویج فرهنگ وقف را در گرو فعالیت تبلیغی روحانیان دانست و گفت: این قشر از جامعه باید آثار و برکات سنت حسنه وقف را در جامعه به خوبی تشریح و تبیین کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: معرفی جایگاه وقف آثار و برکات این سنت حسنه در جامعه جامعه موجب اهتمام مردم به انجام وقف می شود.
وی تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز وظیفه خطیری در خصوص حفظ، احیا، نگهداری و به کارگیری موقوفات بر عهده دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: شفاف سازی فعالیت های موقوفات و همچنین سلامت سازمانی اوقاف و امور خیریه نیز باعث تشویق مردم در امر وقف می شود که این مهم باید سرلوحه امور این سازمان و دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.
15 تا 24 آبان ماه با عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
بیش از پنج هزار و 500 موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3017/

نظر شما