شناسهٔ خبر: 29294720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی مطرح کرد

واگذاری 1800 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی به زلزله‌زدگان کرمانشاه

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: در مدت یک‌سال گذشته با تلاش شبانه‌روزی توانستیم یک هزار و ۸۰۱ واحد مسکونی را به پایان رسانده و در حال واگذاری به اهالی مناطق کرمانشاه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فارس از ارومیه، محمود بدلی امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به اینکه زلزله کرمانشاه در آبان ماه سال 96 با قدرت ۷.۳ دهم ریشتر اتفاق افتاد، آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در انجام وظایف و ماموریت‌های خود آن‌چنان که انتظار می‌رفت ظاهر شد و از لحظات نخستین حادثه با اعزام گروه‌های امداد و نجات در نجات مصدومان و حادثه دیدگان به خوبی اقدام و در مرحله آواربرداری و بازسازی نیز با تلاش شبانه روزی بنیاد مسکن انقلاب استان در شهرستان دالاهو توانسته عملکرد قابل تقدیری ارائه کند.

وی افزود: با توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، هشت تن سیمان و همچنین نقشه برداری، نظارت و آواربرداری رایگان انجام گرفته و همچنین ۶ میلیون وام بلا‌عوض، ۱۰ میلیون وام معیشتی و دو میلیون وام بلا عوض معیشتی با توجه به تورم و گرانی مصالح، جهت افتتاح آن دوباره پنج میلیون بلاعوض و پنج میلیون تومان تسهیلات به خانوارهای روستایی و شهری کرمانشاه تعلق گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی بیان کرد: مناطق معین استان در منطقه دالاهوی کرمانشاه شهرستان‌های ریجار، کرند غرب و گهواره بود که شامل سه هزار و ۶۰۰ واحد تخریبی و دو هزار و ۴۰۰ واحد تعمیراتی بودند که از دو هزار و 400 واحد تعمیراتی، دو هزار و 60 واحد به بانک ها معرفی شدند و تعمیرات به پایان رسید و به مردم خسارت دیده کرمانشاه تحویل داده شد و بقیه هم یا مراجعه نکرده و یا پرونده آنها ناقص است.

بدلی بیان کرد: از کل سه هزار و ۶۰۰ واحد احداثی تعیین شده، سه هزار و ۳۵۷ واحد پی‌کنی، سه هزار ۲۱۵ واحد آرماتور بندی، سه هزار و 160 واحد واحد فونداسیون، دو هزار و ۹۵۷ واحد اسکلت بندی، دو هزار و 628 واحد دیوارچینی، دو هزار و ۷۷ واحد سفیدکاری و دو هزار واحد شیت‌بندی شده است.
 
وی بیان کرد: به صورت کلی در مدت یک‌سال با تلاش شبانه‌روزی توانستیم یک هزار و ۸۰۱ واحد به پایان رسانده و در حال واگذاری به اهالی مناطق کرمانشاه هستیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: سقف تسهیلات، شامل تسهیلات بلاعوض هم برای مساکن شهری را ۷۳ میلیون با نرخ پنج درصد و مساکن روستایی و هم ۵۷ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد بوده و همچنین برای واحدهای دو طبقه‌ای دوبار تسهیلات تعلق گرفته است.

وی از جمله وظایف بنیاد مسکن را مقاوم سازی مسکن روستایی و راهبردی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده، هر چند از همان لحظه زلزله با دستور استاندار تیم های استانی در مناطق زلزله زده مستقر بودند اما به دلیل شرایط آب و هوایی، مراحل آواربرداری و تهیه نقشه احداث و تعمیرات واحدها به صورت رسمی از خردادماه امسال انجام گرفته و همه این اقدامات در مدت کمتر از ۶ ماه بوده است.

بدلی اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی جز استان‌های حادثه خیر بوده که همه ساله شاهد وقوع حوادث طبیعی هستیم افزود: باید دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بحران با برگزاری دوره و مانورهای آزمایشی آمادگی برای مقابله و کاهش حوادث طبیعی را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها:

نظر شما