شناسهٔ خبر: 29293048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتمام بازسازی یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن احداثی آذربایجان غربی در کرمانشاه

همزمان با سالروز زلزله کرمانشاه نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن احداثی آذربایجان غربی در این منطقه به اهالی تحویل می‌گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ محمود بدلی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات بازسازی بنیاد مسکن استان در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: در مرحله دوم بازسازی واحد‌های خسارت دیده کرمانشاه، سهم آذربایجان غربی احداث مجدد بیش از ۳ هزار واحد و تعمیرات ۲ هزار و ۴۰۰ واحد بود که عملیات یک هزار و ۷۰۰ واحد به اتمام رسیده و فردا همزمان با سالروز زلزله کرمانشاه به اهالی تحویل می‌گردد.


بدلی افزود: از ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تعمیراتی ۲ هزار و ۶۰ واحد به بانک‌ها معرفی شدند و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری ۸ تن سیمان رایگان توزیع شده و همچنین نقشه برداری، نظارت و آواربرداری بصورت رایگان انجام گرفته است.


وی در خصوص روند احداث ۳ هزار و ۶۰۰ واحد نیز اظهار کرد:۳ هزار و ۳۵۷ واحد پی کنی، ۳ هزار و ۲۱۵ واحد آرماتور بندی، ۳ هزار و ۶۱۰ واحد فونداسیون، ۲ هزار و ۹۵۷ واحد اسکلت بندی، ۲ هزار و ۶۲۸ واحد دیوارچینی، ۲ هزار و ۷۷ واحد سفید کاری و ۲ هزار واحد شیب بندی شده است.


مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: سقف تسهیلات که شامل تسهیلات بلاعوض نیز می‌باشد برای مساکن شهری را ۷۳ میلیون تومان با نرخ ۵ درصد و مساکن روستایی هم ۵۷ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد بوده است.


بدلی در ادامه یادآورشد: هر چند از همان لحظه زلزله با دستور استاندار محترم اکیپ‌های استانی در مناطق زلزله زده مستقر بودیم، ولی بدلیل شرایط آب و هوایی، مراحل آواربرداری و تهیه نقشه احداث و تعمیرات واحد‌ها به صورت رسمی از خردادماه امسال انجام گرفته و همه این اقدامات در مدت کمتر از ۶ ماه بوده است.
انتهای پیام/ح


احداث واحد‌های مسکونی در کرمانشاه

برچسب‌ها:

نظر شما