شناسهٔ خبر: 29291655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادامه جنایات ائتلاف آمریکایی در سوریه

دمشق- ایرنا- جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا همچنان مردم بی گناه سوریه را هدف قرار می دهند و این امر سبب بی ثباتی در شرق این کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ائتلاف آمریکایی در چند هفته گذشته به بهانه مبارزه با گروه تروریستی - تکفیری داعش با افزایش عملیات نظامی هوایی خود بارها مردم بی گناه سوری را مورد هدف قرار داده و این امر سبب کشتار و بی خانمان شدن شهروندان سوریه شده است.
این ائتلاف به اصطلاح بین المللی در بمباران مناطق شرق سوریه بارها مردم به ویژه زنان و کودکان را هدف قرار داده است.
آمریکایی ها به بهانه حمایت از کردهای سوری اقدام به جنایات علیه مردم بی گناه سوریه می کنند و این امر نشان می دهد، هدف آنان نا امنی و بی ثباتی در شرق این کشور برای ادامه حضور در این منطقه از سوریه است.
ائتلاف غیر قانونی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا چهار سال قبل تشکیل شده و این ائتلاف به اصطلاح بین المللی همچنان در حال حمایت از یک گروه خاص در سوریه است.
تجاوزهای ائتلاف آمریکایی و جنایت های جنگی و ضد بشری آن در حق غیرنظامیان سوری به ویژه کشتار زنان و کودکان، افزایش یافته است به طوری که مردم سوریه بارها شاهد قتل عام دسته جمعی هموطنان خود در این کشور شدند.
این ائتلاف نظامی از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه بسیاری از شهروندان سوری را به ویژه در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
ائتلاف آمریکایی همچنین در طول این مدت بارها نیروهای نظامی سوریه و همپیمانانش را هدف قرار داده و دامنه سیطره خود را با افزایش پایگاه نظامی گسترش داده است.
آمریکا با استقرار 19 پایگاه در شرق سوریه ضمن حمایت از نیروهای دمکراتیک سوریه از برخی گروه های تروریستی از جمله داعش نیز حمایت نظامی و آموزشی می کند.
دولت سوریه نیز بارها با اعلام حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در این کشور، خواستار خروج آنها شده است.
ائتلاف آمریکایی که به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شده پس از چند سال حضور غیر قانونی در این کشور هنوز نتوانسته باقیمانده های این گروه تروریستی - تکفیری را نابود کند.
برخی معتقدند امریکا با ادعای مبارزه با تروریست ها بیشتر به دنبال تقویت و آموزش آنها برای رسیدن به اهداف خود است.
در چند هفته گذشته شاهد افزایش قتل و عام بیشتری از شهروندان سوری توسط جنگنده های ائتلاف آمریکایی هستیم که در آخرین مرحله آن در دو روز گذشته حدود 26 نفر از مردم سوریه کشته شدند و برخی اخبار نیز حاکی از استفاده از فسفر سفید در این حملات و مرگ برخی به خاطر آن است.

** کشته شدن 26 غیر نظامی سوری توسط ائتلاف آمریکایی
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که 26 غیرنظامی در حمله روز جمعه گذشته ائتلاف آمریکایی به استان دیرالزور در شرق سوریه کشته شدند.
این نهاد وابسته به معارضان سوریه تصریح کرد که جنگنده های ائتلاف متجاوز آمریکایی مناطق مسکونی شهر 'هجین' از توابع البوکمال در استان دیرالروز در شرق سوریه را هدف قرار دادند.
شمار زخمی های احتمالی این حملات گزارش نشده اما در میان کشته شدگان اسامی 14 کودک و 9 زن دیده می شود.
ائتلاف متجاوز آمریکایی پیش تر اعتراف کرده بود که دستکم بیش از یکهزار و 100 غیر نظامی در حملات هوایی به سوریه و عراق کشته شدند؛ هرچند سازمان های حقوق بشری این میزان را به مراتب بیشتر می دانند.
دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، در این باره اعلام کرد که تنها در این کشور، سه هزار و 300 نفر در نتیجه بمباران ائتلاف متجاوز آمریکا کشته شدند.

**درخواست دمشق از شورای امنیت برای توقف جنایات آمریکا
وزارت خارجه سوریه شب گذشته (شنبه) با ارسال نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار توقف جنایت های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا شد.
این نامه در واکنش به کشتار 26 شهروند سوری در بمباران شهرک هجین در جنوب شرق دیرالزور ارسال شده است.
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که جنایت جدید ائتلاف امریکایی در این کشور بار دیگر نشان داد که همه ادعاهای این ائتلاف در مبارزه با تروریسم دروغ است.
وزارت خارجه سوریه در این دو نامه تاکید کرد: جنایت در هجین بار دیگر دروغ بودن ادعاهای امریکا درباره مبارزه با تروریسم را ثابت کرد و نشان داد که هدف آن کشتن شمار بیشتری از مردم سوریه و تخریب زیرساخت های کشور در چارچوب جنایت های ضد انسانی، غیرقانونی و غیراخلاقی این ائتلاف است.
سوریه بار دیگر از شورای امنیت خواست به وظیفه خود و تلاش فوری برای توقف این کشتارها و جلوگیری از تکرار این جنایت ها اقدام کند.
وزارت خارجه سوریه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که سازو کاری بین المللی و بی طرف برای تحقیق درباره جنایت های این ائتلاف و محکوم کردن و مجازات عاملان آن ایجاد کند.
تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده اند.
دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواسته است، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر، حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.
دمشق همچنین همکاری واشنگتن با نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه را فاقد وجاهت قانونی می داند؛ گروهی که با حمایت آمریکا با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شرق و شمال شرق سوریه، قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده است.
جنایات ائتلاف بین المللی که همچنان در سکوت مجامع بین المللی ادامه دارد، قطعا در روزهای آینده نیز تشدید می شود زیرا هدف آمریکایی ها ادامه نا امنی و استفاده ابزاری از کردهای سوریه است.
هدف اصلی حضور ائتلاف آمریکایی بیشتر در راستای غارت منابع نفتی و استفاده ابزاری از گروه تروریستی داعش در سوریه در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی است.
گزارش از حسینعلی راشکی
خاورم**8005*1436*

نظر شما