شناسهٔ خبر: 29073006 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله جنگنده های آمریکایی به شرق دیرالزور با بمب های حاوی فسفر سفید

جنگنده های ائتلاف متجاوز آمریکایی شهرک هجین در حومه دیرالزور سوریه را با بمب های ممنوعه حاوی فسفر سفید بمباران کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ­خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از دیرالزور، جنگنده های متجاوز ائتلاف به فرماندهی آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش بار دیگر خاک سوریه را هدف قرار دادند. شهرک هجین در جنوب شرق دیرالزور هدف حملات هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی با بمب های ممنوعه حاوی فسفر سفید قرار گرفت.

منابع محلی و رسانه ای در دیرالزور در شرق سوریه اعلام کردند جنگنده های ائتلاف آمریکایی امروز چند منطقه در شهرهجین واقع در 110 کیلومتری شرق شهر دیرالزور را با بمب های ممنوعه حاوی فسفر سفید هدف قرار دادند. فعالان و شبکه های اجتماعی هم تصاویری از اقدام جنگنده های ائتلاف آمریکایی در استفاده از بمب های حاوی فسفر سفید در حملات هوایی به شهرک هجین پخش کردند.

 مدیر مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه با اشاره به اقدامات مقدماتی برای اجرای عملیات و بازپس گیری منطقه هجین از داعش، گفت بر اثر حملات هوایی ائتلاف به فرماندهی آمریکا، پانزده غیرنظامی کشته شدند.

سانا افزود بر اثر حملات هوایی روز یکشنبه ائتلاف آمریکایی به روستای السوسه در حومه شهر البوکمال در شرق دیرالزور هم دست کم پنج غیر نظامی از جمله دو کودک شهید شدند. منابع محلی به خبرگزاری سانا گفتند جنگنده های آمریکایی به بهانه مبارزه با عناصر تروریستی داعش بار دیگر روستای السوسه واقع در 140 کیلومتری جنوب شرق شهر دیرالزور را بمباران کردند که به شهادت پنج غیر نظامی از جمله دو کودک منجر شد.

شهرک هجین در شرق دیرالزور در تاریخ 13 اکتبر ( 21 مهر ) نیز هدف حملات هوایی ائتلاف آمریکایی با بمب های ممنوعه حاوی فسفر سفید قرار گرفته بود. بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، دو فروند جنگنده آمریکایی در تاریخ 8 سپتامبر گذشه ( 17 شهریور) نیز شهرک هجین را با بمب های ممنوعه و آتش زای فسفر سفید هدف قرار دادند.

ائتلاف آمریکایی پیش از این به استفاده از بمب های حاوی فسفر سفید در حملات هوایی به شهر رقه سوریه درماه ژوئن گذشته اعتراف کرده بود. بر اثر این حملات دهها غیر نظامی سوری شهید یا زخمی شدند و خسارت های زیادی هم به خانه های مردم وارد شد.

خبرگزاری سانا افزود ائتلاف آمریکایی به صورت غیرقانونی و خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد و با ادعای مبارزه با تروریست های داعش در سوریه و عراق تشکیل شد اما جنگنده های این ائتلاف در حملات هوایی خود بارها مناطق غیر نظامی را هدف قراردادند و دهها نفر را کشتند و مراکز و تاسیسات زیربنایی و حیاتی در سوریه را ویران کردند. شهر رقه سوریه که زمانی مرکز خلافت خودخوانده گروه تروریستی داعش بود، بر اثر حملات هوایی ائتلاف آمریکا تقریبا به شکل کامل ویران شد.

 

نظر شما