شناسهٔ خبر: 31863743 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

براساس گزارش سازمان «دیدبان حقوق بشر سوریه»؛

استفاده آمریکا از بمب فسفری در رقه و دیرالزور

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در رقه و دیرالزور سوریه از بمب های فسفری استفاده کرده است

صاحب‌خبر -
آمریکا در رقه و دیرالزور از بمب فسفری استفاده کرده استبه گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد: آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در رقه و دیرالزور سوریه از سلاح های ممنوعه نظیر بمب های فسفری استفاده و مدارس، مساجد، بیمارستان و خانه بهداشت، اردوگاه پناهندگان و مناطق مسکونی را بمباران و ویران کرده است.
در ادامه گزارش این سازمان آمده است نیروهای ائتلاف به فرماندهی آمریکا در جنگ با داعش از ماه سپتامبر سال 2014 میلادی تاکنون سه هزار و سی و پنج غیرنظامی سوری را قتل عام کردند.
سازمان «دیدبان حقوق بشر سوریه» افزود: نیروهای ائتلاف آمریکا در حملات خود به رقه و دیرالزور که در سال 2014 آغاز شد 924 کودک و 656 زن و جمعا 3035 غیر نظامی بیگناه را قتل عام کرده است. 32 درصد غیرنظامیان در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما کشته شدند و در دوره دونالد ترامپ، حملات و بمباران ها بدون هدف گیری دقیق و به صورت کور انجام گرفته است.
در دوران باراک اوباما 194 کودک و 294 زن و جمعا 976 غیر نظامی کشته شدند و در دوران ریاست جمهوری ترامپ 730 کودک و 362 زن و جمعا 2059 غیرنظامی سوری قتل عام شدند. در دوران ترامپ هواپیماهای آمریکایی سلاح های ممنوعه نظیر بمب های فسفری را بر روی شهر ریختند و بمباران فسفری 5 بار صورت گرفت.
در دوران ترامپ درشهر رقه و دیرالزور 182 مرکز غیرنظامی و مردمی نظیر مدرسه، مسجد، مرکز بهداشت و بیمارستان و اردوگاه پناهندگان بمباران شد. در نتیجه حملات هوایی آمریکا و همپیمانان این کشور، 25 مدرسه و 15 مرکز بهداشت و بیمارستان ویران شد و 560 هزار نفر نیزاز شهرهای رقه و دیرالزور آواره شدند. 

نظر شما