شناسهٔ خبر: 28956569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ:قطع فروش سلاح به سعودی ضربه به اقتصاد ما است

نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در حالی از قتل روزنامه نگار عربستانی و رفتار سعودی ها در پوشاندن آن ابراز نگرانی کرده است که قاطعانه می گوید قطع فروش سلاح به سعودی ضربه به اقتصاد ما خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دونالد ترامپ این مطلب را روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و پیش از نشست کابینه مطرح کرد و افزود: روسیه و چین دوست دارند که آن 110 میلیارد دلار قرار داد را با عربستان سعودی داشته باشند.
وی درباره اظهارات امروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی که در کنسولگری سعودی در استانبول کشته شد، گفت به آنچه که رئیس جمهوری ترکیه درباره این موضوع گفته، نگران است.
ترامپ رفتار سعودی ها برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت را هم بدترین سرپوش گذاشتن در تاریخ دانست.
'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه روز سه شنبه با فاش کردن جزئیات قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد آل سعود گفت که همان طوری که اعلام کرده ایم درباره پرونده قتل و جنایت علیه خاشقچی ساکت نخواهیم ماند و باید عاملان این قتل در ترکیه محاکمه شوند.
وی افزود: قتل خاشقچی برای آنکارا یک اتفاق عادی و معمولی نیست و باید مشخص شود که آن 15 نفر مامور اعزامی از عربستان برای چه به ترکیه آمدند و آن 18 مقام سعودی چرا بازداشت شدند؟
رییس جمهوری ترکیه ادامه داد: منتظریم که همه مسببان این حادثه مشخص شوند و در این زمینه مسئول هستیم چرا که خاشقجی در خاک ترکیه و در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.
اردوغان با اشاره به این که 15 نفر از عربستان به استانبول آمده و این جنایت را انجام داده اند، تاکید کرد: باید مشخص شود که آنها از چه کسی اجازه گرفته و به استانبول آمده اند.
وی در حالی که به نظر می رسید بین سلمان و بن سلمان تمایز قایل شده است، ادامه داد: ما از ادعای اعلام شده در باره او قانع نشده ایم.
اردوغان اضافه کرد: اظهارات سلمان بن عبدالعزیز را صادقانه می دانم ولی این جنایت باید از طریق یک هیات بی طرف بین المللی و به صورت عادلانه بررسی شود و ناظران دیگر نیز این موضوع را بررسی کنند.

**احتمال دیدار دوباره با پوتین
رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دیدار با همتای روسی وی در سفر به پاریس وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد.
اظهارات ترامپ به گونه ای نبود که نشان دهد این دیدار حتما انجام خواهد شد.
اروپام*1429

نظر شما