شناسهٔ خبر: 2889318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود وزير بهداشت به شهرستان هاي جنوب شرق تهران

صاحب‌خبر - ورامین / واحد مرکزی خبر/ اجتماعی گزارش دارد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با هدف بررسی مسایل و مشکلات بهداشتی و درمانی سه شهرستان جنوب شرق استان تهران وارد شهرستان قرچک شد.
دکتر هاشمی برای نخستین بار پس از به وزارت رسیدن ، امروز به همراه برخی معاونان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شهرستان های قرچک ، ورامین و پیشوا سفر کرد.
قرچک به غیر از مرکز درمانی تأمین اجتماعی، از یک دارالشفاء خیریه و چند مرکز بهداشتی روستایی برخوردار است.
وزیر وقت بهداشت و درمان دولت دهم در شهریور 90 به همراه رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سفر به قرچک ساخت بیمارستان 64 تختخوابی این شهرستان را آغاز کرد که در مرحله فوندانسیون است.
همچنین عملیات اجرایی بیمارستان 200 تختخوابی خصوصی حیان اکنون در مرحله گود برداری متوقف شده است.
بیمارستان شهید مفتح تنها بیمارستان دولتی ورامین است که به بیش از 700 هزار نفر ساکنین شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا خدمات بهداشتی و درمانی خود را ارائه می کند.
این بیمارستان با ظرفیت 220 تختخواب اکنون فقط 120 تخت بیمارستانی دارد.
بیمارستان تأمین اجتماعی شهدای 15 خرداد نیز در بخش درمان کمک شایانی به بیماران در ورامین می کند و بیمارستان در دست احداث مهرپویان ورامین متعلق به بخش خصوصی نیز در زمینی به مساحت 7 هزار و 500 مترمربع و زیر بنای 22 هزار و 403 مترمربع در 7 طبقه در دست اجرا است که پس از مدتی وقفه عملیات ساخت آن آغاز شد.
فرماندار ورامین ، ایجاد دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی در شهرستان ، احداث ساختمان جایگزین بیمارستان شهید مفتح ، تکمیل بخش اورژانس بیمارستان شهید مفتح و تجهیز آن ، تجهیز بیمارستان شهید مفتح به بخش های سی تی اسکن و MRI ، نوسازی دستگاه های دیالیز و تکمیل پرسنل و کادر تخصصی در بیمارستان شهید مفتح را از مهمترین برنامه های حوزه درمان این شهرستان دانست.
وی گفت : در حوزه درمان نیز هم اکنون 5 پایگاه بهداشتی بایددر مناطق محروم این شهرستان مانند کهریزک ، کاظم آباد ، چاله شنی ، خیرآباد جنوبی و لر آباد احداث شود.
خوانساری افزود: هم اکنون دو پایگاه شهری و جاده ای در شهرستان ورامین ساخته شده که تاکنون راه اندازی نشده است ضمن این که مسیر ترانزیتی قم – گرمسار به یک پایگاه اورژانس جاده ای نیاز دارد.
وی ابراز امیدواری کرد در سایه توجه دولت تدبیر و امید ، مشکلات و کمبودهای بخش بهداشت و درمان شهرستان برطرف و مردم این شهرستان از امکانات مناسب بهره مند شوند.
سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان های جنوب شرق تهران تا عصر امروز ادامه دارد.
0002

نظر شما