شناسهٔ خبر: 28825224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

روزنامه ترکیه فاش کرد:

جزئیات جدید قتل «خاشقجی»

یک روزنامه ترکیه از جزئیات جدیدی مبنی بر دخالت کنسول عربستان در استانبول در جنایت قتل «جمال خاشقجی» پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه ترکیه ای «ینی شفق» با افشای جزئیاتی از پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد عربستانی که در کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است، نوشت که این عملیات با حضور «محمد العتبی» کنسول عربستان انجام گرفته است و قبل از کشته شدنش، شکنجه دردناک و وحشیانه اش شده است.

 

این روزنامه نزدیک به دولت ترکیه از مدارک و نوارهای صوتی جدیدی درباره قتل جمال خاشقجی پرده است که به دست این روزنامه رسیده است، اگرچه «ینی شفق» این نوارهای صوتی را منتشر نکرده و تنها به انتشار جزئیات آن اکتفا کرده است.

 

«ینی شفق» نوشت که این عملیات قتل با حضور محمد التعبی انجام شده و وی از عاملان این قتل خواست تا وی را خارج از اتاق خصوصی اش به قتل برسانند.

 

این روزنامه ترکیه ای اعلام کرد: یکی از عاملان قتل به العتبی گفته است که اگر می خواهد به عربستان برسد و می خواهد زندگی کند باید ساکت باشد.

 

«ینی شفق» نوشت که خاشقجی به طور دردناکی مورد شکنجه قرار گرفته است؛ پیش از اینکه در کنسولگری به قتل برسد.

 

این روزنامه اعلام کرد: این تیم ترور انگشتان خاشقجی را قطعه قطعه کردند و سپس سرش را جدا کردند.

 

براساس گزارش این روزنامه ترکیه، در بین نوارهای صوتی به دست آمده، العتبی گفته است که از استانبول روز سه شنبه (24 مهر) به ریاض فرار می کند. پس از اینکه تیم بازرسی و تحقیقات ترکیه قصد تفتیش و بازرسی از منزل وی را داشت.

 

در همین حال، بازرسان ترک، تفتیش منزل کنسولگری عربستان را به دلیل همکاری نکردن عربستانی ها به تاخیر انداختند. رسانه های ترکیه اعلام کردند که العتبی ترکیه را ترک کرده است.

 

این رسانه ها اعلام کردند که قتل «خاشقجی داخل کنسولگری عربستان در استانبول رخ داده است و وی را قطعه قطعه کردند.

 

 به گزارش این رسانه ها، بازرسان مدارک مهمی را در تایید فرضیه قتل و قطعه قطعه کردن جسد به دست آوردند و این قتل در دقایق اولیه ورود وی به ساختمان کنسولگری رخ داده است.

 

روزنامه ینی شفق پیش از این اعلام کرد که عملبات قتل به دست گارد شخصی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان انجام گرفته است.

 

مسئولان عربستان، تماس های مخفیانه ای با همتایان ترک خود درباره مسئله خاشقجی انجام دادند./

نظر شما