شناسهٔ خبر: 28743837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخواست تحقيقي معتبر برای روشن شدن سرنوشت خاشقجی

انگلیس، فرانسه و آلمان "تحقیقی معتبر" را برای روشن شدن حقایق درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، انگلیس، فرانسه و آلمان "تحقیقی معتبر" را برای روشن شدن حقایق درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، خواستار شدند.
هایکو ماس، جرمی هانت و ژان-ایو لودریان، وزیران امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه مشترکی اعلام کردند "دفاع از آزادی بیان و آزادی مطبوعات و تضمین دفاع از روزنامه نگاران اولویت های اساسی برای آلمان، انگلیس و فرانسه است".
این مقامات اروپایی که می خواهند "تحقیقی معتبر" برای شناسایی عاملان ناپدید شدن خاشقجی و اطمینان از این که آنها حساب پس خواهند داد، انجام شود، اعلام کردند "در چنین حال و هوایی، باید حقایق درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی روشن شود".
این مقامات اروپایی در عین حمایت از تحقیق ترکیه-عربستان درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، از دولت سعودی خواستند "پاسخی کامل و با تمام جزئیات" به این مسئله بدهد.
جرمی هانت بعدا در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد "کشوری که می تواند به ما کمک کند این مسئله روشن شود، عربستان سعودی است".
وی افزود "چنانچه عربستان می گوید این قتل هولناک رخ نداده است، پس جمال خاشقجی کجا است؟".
هانت همچنین گفت "اگر عربستانی ها چیزی برای مخفی کردن ندارند، بنابراین، همکاری خواهند کرد و باید همکاری کنند".
جرمی هانت روز یکشنبه به مقامات عربستان هشدار داد در صورتی که در ناپدید شدن جمال خاشقجی دست داشته باشند، با "عواقب شدیدی" مواجه خواهند شد.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز روز جمعه با نگران کننده ارزیابی کردن نخستین عناصر درباره این پرونده اعلام کرد "حقایق (مربوط به این پرونده) بسیار جدی است".

نظر شما