شناسهٔ خبر: 28599980 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار مهری در جمع خبرنگاران:

خودرو‌های بدون ترمز ABS و بدون ایربگ شماره‌گذاری نمی‌شود

رییس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی طبق استاندارد‌ها، خودرو‌هایی را که بدون ترمز ABS و بدون ایربگ باشد، شماره‌گذاری نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

۸ درصد از کشته‌های رانندکی کودکان هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «تقی مهری» رییس پلیس راهور ناجا صبح امروز در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های پلیس راهور در سال‌های گذشته موضوع فرهنگ‌سازی در سطح کشور است، اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص فرهنگ‌سازی رانندگی در سطح بین الملل تولیدات فرهنگی خود را به معرض نمایش گذاشته است و در سال ۲۰۱۶ در کنفرانس پیشگیری از حوادث، رتبه سوم را کسب کردیم و امسال هم شرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۸۴ تلفات رانندگی بیش از ۲۸ هزار نفر بود، گفت: این آمار با توجه به افزایش راننده و خودرو به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

سردار مهری گفت: ما می‌توانیم با برنامه ریزی نسبت به کاهش خسارات کار‌های خوبی انجام دهیم و باید همه دستگاه‌ها در این خصوص همکاری داشته باشند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در پنج ماهه سال ۹۷ بیش از هفت هزار کشته داشتیم، گفت: سبقت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی مهم‌ترین عوامل تلفات بوده است که نشان می‌دهد باید به رفتار رانندگان بیشتر توجه کنیم.

سردار مهری با بیان اینکه راننده، خودرو و جاده مثلث وقوع تصادفات است، گفت: نقش راننده بسیار پررنگ‌تر است؛ هرچند پنج هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز داریم که باید رفع شود.

وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی طبق استاندارد‌ها، خودرو‌هایی را که بدون ترمز ABS و بدون ایربگ باشد، شماره گذاری نمی‌کند.

سردار مهری گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون همیار پلیس، ۱۰۰ هزار فرهنگ‌یار ترافیک و ۱۵ هزار راهور محله که همان دهیاران هستید در کشور داریم، که این آمار ظرفیت بالایی است و می‌تواند در کاهش تخلفات رانندگی استفاده کرد.

وی افزود: بر اساس بررسی پلیس و سازمان بهداشت جهانی، نصب صندلی کودک در خودرو اجباری است، گفت: مراحل تصویب این موضوع در کشور طی شده و توسط دولت تایید و به مجلس ارسال شده است.

سردار مهری با بیان اینکه طبق آمار هشت درصد از کشته‌های تصادفات کودکان هستند، گفت: تصویب طرح نصب صندلی کودکان در خودرو می‌تواند نقش مهمی در کاهش تلفات کودکان داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما