شناسهٔ خبر: 28595919 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

معلمان و رسانه ملی به کمک پلیس بیایند

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بیش از ده میلیون همیار پلیس با ناچا همکاری می‌کند، گفت: معلمان و رسانه ملی نیز می‌توانند، بیشترین نقش را در افزایش فرهنگ ترافیک داشته باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
­سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در همایش «طلایه‌داران فرهنگ ترافیک و همیاران پلیس»، اظهار داشت: بیش از ده میلیون همیار پلیس داریم؛ این همیاران در تمام خانواده‌ها حضور دارند و نمایندگان پلیس راهنمایی و رانندگی هستند.  
 
معلمان و رسانه ملی به کمک پلیس بیایند 
وی با بیان اینکه هر چه قدر فرهنگ ترافیک را ارتقا بدهیم، حوادث رانندگی کاهش پیدا می‌کند، گفت: نیروی انتظامی با همکاری همه دستگاه‌ها و همیاران پلیس تصادفات و‌ تلفات جاده‌‌ای را کاهش داده است.
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه هر سال درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: اما با توجه به اینکه هر سال به تعداد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها افزوده می‌شود؛ لذا درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای نیز افزایش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی خوب، سرمایه‌گذاری و مشخص کردن سهم هر دستگاه و گسترش فرهنگ ترافیک آمار تلفات رانندگی را کاهش دهیم.
سردار اشتری گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حتی یک کشته هم در تصادفات رانندگی زیاد است، باید به سمتی برویم که به فرموده مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.
فرمانده ناجا افزود: توصیه‌های همیاران پلیس به کاهش تصادفات رانندگی کمک می‌کند؛ البته زیرساخت‌ها و جاده‌ها هم باید درست باشد و ایمنی خودرو ها نیز باید افزایش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: هرجا که به قانون عمل کردیم در زندگی موفق‌تر بودیم و امیدواریم که همه ما به این امر مهم که قانون‌گرایی است، توجه ویژه داشته باشیم.
سردار اشتری با بیان اینکه رویکرد ناجا آموزش همگانی و افزایش فرهنگ ترافیک است، گفت: با ساخت انیمیشن‌ها و برنامه‌ها می‌توانیم به افزایش فرهنگ ترافیک کمک کنیم.
فرمانده ناجا افزود: معلمان و رسانه ملی نیز می‌توانند، بیشترین نقش را در افزایش فرهنگ ترافیک داشته باشند.
 
33 میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند
رئیس پلیس راهور ناجا هم با بیان اینکه در حال حاضر 33 میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند، گفت: آمار تخلفات و تلفات رانندگی کاهش داشته که موفقیتی برای راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شود.
 
معلمان و رسانه ملی به کمک پلیس بیایند
 
 سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک و همیاران پلیس با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های ما ارتقا فرهنگ ترافیک است، اظهار داشت: خوشبختانه امروز با همکاری وزارت آموزش و پرورش، موضوع آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در دستورکار پلیس راهور قرار دارد.
وی با بیان اینکه آمار جانباختگان در سال 84 بیش از 28 هزار نفر بوده است، افزود: در سال گذشته این آمار 16 هزار نفر بوده که با توجه به افزایش خودرو از 10 میلیون به 33 میلیون، می‌توان این را یک موفقیت محسوب کرد.

خودرو‌های بدون ترمز ABS و بدون کیسه هوا شماره‌گذاری نمی‌ شود
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی طبق استاندارد‌ها، خودرو‌هایی را که بدون ترمز ABS و بدون کیسه هوا باشد، شماره‌گذاری نمی‌کند.
 سردار «تقی مهری» رییس پلیس راهور ناجا امروز در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های پلیس راهور در سال‌های گذشته موضوع فرهنگ‌سازی در سطح کشور بوده است، اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص فرهنگ‌سازی رانندگی در سطح بین الملل تولیدات فرهنگی خود را به معرض نمایش گذاشته است و در سال 2016 در کنفرانس پیشگیری از حوادث، رتبه سوم را کسب کردیم و امسال هم شرکت خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در سال 84 تلفات رانندگی بیش از 28 هزار نفر بود، گفت: این آمار با وجود افزایش راننده و خودرو به 16 هزار نفر رسیده است.
سردار مهری گفت: می‌توانیم با برنامه ریزی نسبت به کاهش خسارات کار‌های خوبی انجام دهیم و باید همه دستگاه‌ها در این خصوص همکاری داشته باشند.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در پنج ماه سال 97 بیش از هفت هزار کشته داشتیم، گفت: سبقت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی مهم‌ترین عوامل تلفات بوده است که نشان می‌دهد باید به رفتار رانندگان بیشتر توجه کنیم.
سردار مهری با بیان اینکه راننده، خودرو و جاده مثلث وقوع تصادفات است، گفت: نقش راننده بسیار پررنگ‌تر است؛ هرچند پنج هزار و 400 نقطه حادثه خیز داریم که باید رفع شود.
سردار مهری گفت: در حال حاضر حدود 10 میلیون همیار پلیس، 100 هزار فرهنگ‌یار ترافیک و 15 هزار راهور محله که همان دهیاران هستند در کشور داریم، که این آمار ظرفیت بالایی است و می‌توان در کاهش تخلفات رانندگی استفاده کرد.
وی افزود: بر اساس بررسی پلیس و سازمان بهداشت جهانی، نصب صندلی کودک در خودرو اجباری است، مراحل تصویب این موضوع در کشور طی شده و توسط دولت تایید و به مجلس ارسال شده است.
سردار مهری با بیان اینکه طبق آمار هشت درصد از کشته‌های تصادفات کودکان هستند، گفت: تصویب طرح نصب صندلی کودکان در خودرو می‌تواند نقش مهمی در کاهش تلفات کودکان داشته باشد. 
 
­همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک ( همیاران پلیس) با حضور فرمانده نیروی انتظامی، رئیس پلیس راهور، معاون وزیر آموزش و پرورش و جمع زیادی از دانش آموزان همیار پلیس برگزار شد .
 در این همایش بیش از دو هزار همیار پلیس شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی حضور دارند.
آمار جمعیت همیاران پلیس در کشور 10 میلیون دانش آموز است.
همیاران پلیس از حدود 11 سال پیش با هدف ترویج فرهنگ درست رانندگی کردن تشکیل شده است.
بنابر اعلام پلیس راهور سهم همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی حدود 18 درصد است.
 

نظر شما