شناسهٔ خبر: 2849266 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

در ششمين روز رزمايش ارتش انجام شد

شليک موشک هاي رادارگريز و عمليات هواناوها و تکاوران دريايي

صاحب‌خبر -

محمدي – رزمايش بزرگ محمد رسول ا... ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز با رژه دريايي شناورهاي سطحي، زيرسطحي و هوادرياي نيروي دريايي ارتش و با حضور رييس جمهور کشورمان در بندر جاسک و سواحل درياي عمان به پايان مي رسد . اما ديروز در ششمين روز رزمايش نيز شاهد استفاده رزمندگان ارتش از آخرين توانمندي هاي تسليحاتي و تاکتيک هاي جنگي بوديم؛ عمليات تجسس دريايي و شليک اژدر از زيردريايي غدير ، شليک موفق موشک هاي کروز نور و نصر از روي شناورهاي نداجا، تيراندازي بالگردهاي AB-212 براي اولين بار و مرور تاکتيک هاي آبي خاکي توسط هواناوها و عمليات تکاوران نيروي دريايي از جمله فعاليت هاي روز ششم رزمايش به شمار مي روند.

علاوه بر نيروي دريايي ، قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) نيز روز گذشته با تلفيق اطلاعات دريافتي از منابع مختلف از جمله ديده بان هاي بصري ثابت و سيار، سايت هاي شنود، رادارهاي ثابت و تاکتيکي و استفاده از نيروهاي آموزش ديده مردمي نسبت به کشف و شناسايي هواگردهاي مهاجم و تثبيت آسمان منطقه رزمايش و ايجاد چتر پدافندي براي نيروهاي خودي اقدام کرد.

امروز و درآخرين روز رزمايش بزرگ محمد رسول ا... ارتش، رژه دريايي يگان‌هاي شناوري نيروي دريايي ارتش در درياي عمان به پايان مي‌رسد و ناوشکن جماران و ناو پشتيباني رزمي بوشهر که در قالب ناوگروه سي و دوم در خليج عدن و شمال اقيانوس هند مشغول انجام مأموريت بودند به آب‌هاي کشورمان بازگشتند تا در رژه امروز شرکت کنند.

بازتاب بين المللي رزمايش بزرگ ارتش

در طول هفت روز برگزاري رزمايش ارتش در جنوب شرق کشور و بيش از دو ميليون کيلومتر مربع از آبهاي جنوب ايران تا مدار ده درجه اقيانوس هند ، رسانه هاي منطقه اي و بين المللي توجه ويژه اي به جزئيات و پيام هاي اين رزمايش داشتند . از جمله اين رسانه ها، روزنامه منطقه اي عرب زبان الحيات درمورد پيام اين رزمايش که آن را بي سابقه توصيف کرده ، نوشت : اين نخستين بار است که ايران چنين رزمايش دريايي را تا مسافتي دور دست از سواحل خود برگزار مي کند و منابع ايراني به «الحيات» گفتند هدف اين رزمايش «ارسال پيام، به ويژه به کساني که مسئله به آنان مربوط مي‌شود» درباره تحولات سياسي و امنيتي و اقتصادي در منطقه از جمله تحولات عراق و پيامدهاي تشکيل ائتلاف بين‌المللي براي مقابله با «داعش» و کاهش قيمت نفت و گفت و گوها بين تهران و شش کشور ذيربط در پرونده هسته‌اي اين کشور است. روزنامه القدس العربي در اين باره با اشاره به گستردگي رزمايش ايران نوشت: اين رزمايش در حالي در تنگه هرمز به اجرا در مي آيد که اين تنگه يکي از مهم ترين گذرگاه هاي راهبردي جهان است که نقل و انتقال نفت در آن صورت مي گيرد.

نظر شما