شناسهٔ خبر: 2832465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ششمین روز رزمایش/ شلیک موفق اژدر از زیردریایی‌های غدیر

در ششمین روز رزمایش محمد رسول الله ( ص )، زیردریایی‌های کلاس غدیر نیروی دریایی ارتش طی عملیاتی اقدام به تجسس زیردریایی با سونار پسیو و شلیک اژدر کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در ششمین روز رزمایش محمد رسول الله ( ص )، یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران ، بخش دیگری از توانایی های رزمی خود را به نمایش می گذارند. در عملیات امروز زیردریایی‌های کلاس غدیر نیروی دریایی ارتش طی عملیاتی اقدام به تجسس زیردریایی با سونار پسیو کردند.

زیردریایی های کلاس غدیر

پس از این عملیات این زیردریایی‌ها اقدام به شلیک اژدر های خود به سمت هدف کرده و آن را منهدم کردند.

شلیک موشکهای کروز دریایی نصر از ناوچه ها و موشک اندازهای دریایی بخشی از برنامه عملیاتی ششمین روز رزمایش محسوب میشود که توان مقابله با اهداف دشمن را در شرایط حساس نشان میدهد. موشکهای کروز دریایی نور و نصر دیروز و امروز عملکرد موفقی را در نابودی اهداف از پیش تعین شده داشتند.

شلیک موشک دریایی نصر

 


همچنین امروز اجرای تاکتیک‌های آبی‌-خاکی و عملیات هواناوها در  و نیز عملیات تاخت دریا به ساحل توسط تکاوران دریایی با پشتیبانی بالگردهای ab 212 مجهز به راکت انداز و تیربارهای بهینه شده انجام شد.

عملیات هواناو یا هاورکرافت نیروی دریایی ارتش

شلیک  موشک‌های دوش‌پرتاب بومی میثاق 2، علیه انواع هواگردهای و شلیک راکت با سر جنگی منهدم شونده از شناورهای تندرو آذرخش نیز بخشهایی از عملیات ششمین روز رزمایش است.

از سوی دیگر سامانه‌های راداری مستقر در منطقه عمومی رزمایش امنیت فضای منطقه را برای اجرای ماموریت‌های شناورها فراهم کردند.

دانلود


 

نظر شما