شناسهٔ خبر: 2847230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

«آتش انبوه» دستور كار ششمين روز رزمايش

صاحب‌خبر -
ششمين روز از رزمايش بزرگ ارتش جمهوري اسلامي ايران با عنوان رزمايش محمدرسول الله(ص)، ديروز با اجراي آتش سنگين ادوات نظامي ارتش پيگيري شد.
به گزارش جوان، در جريان ششمين روز از اين رزمايش، زيردريايي‌هاي كلاس غدير نيروي دريايي ارتش طي عملياتي اقدام به تجسس زيردريايي با سونار پسيو كردند. پس از اين عمليات اين زيردريايي‌ها اقدام به شليك اژدر‌هاي خود به سمت هدف كرده و آن را منهدم كردند.
همچنين موشك‌هاي كروز دريايي نور و نصر نيز توسط شناورهاي نيروي دريايي ارتش شليك شدند و با موفقيت اهداف مورد نظر را منهدم كردند.
گفتني است، نيروي دريايي ارتش به دنبال ارتقاي توان موشكي خود چندي پيش تعدادي از ناوچه‌هاي لجستيكي خود را موشك انداز و عملياتي كرد.
در ديگر تحول در رزمايش بزرگ محمدرسول الله(ص)، شناورهاي تندروي آذرخش نيروي دريايي ارتش اقدام به شليك راكت و اجراي آتش انبوه عليه اهداف دريايي كردند. اين شناورها با پرتاب راكت‌هايي با سرجنگي منهدم كننده به مقابله با اهداف مورد نظر پرداختند. همچنين تكاوران نيروي دريايي ارتش با اجراي آتش انبوه توان دريايي خود را به نمايش گذاشتند. نيروي دريايي ارتش نيز با به كارگيري تاكتيك‌هاي متنوع آبي- خاكي، اجراي آتش‌هاي ساحل به دريا، عمليات هواناوها در ساحل، پرش چترباز، عمليات چريكي و تاخت موتورسواران تكاور اين نيرو آمادگي رزمي و چابكي يگان‌هاي تكاوري خود را به نمايش گذاشت. در اين راستا از موشك‌هاي دوش‌پرتاب بومي ميثاق 2، عليه انواع هواگردهاي مدرن استفاده شد. از سوي ديگر سامانه‌هاي راداري مستقر در منطقه عمومي رزمايش امنيت فضاي منطقه را براي اجراي مأموريت‌هاي شناورها فراهم كردند.
ديروز بالگردهاي AB- 212 كه براي اولين بار به سامانه تيربار و راكت‌انداز تجهيز شده‌اند، اقدام به انجام عمليات كردند. اين بالگردها با سامانه‌هاي تهاجمي خود عليه شناورهاي مهاجم اقدام و با موفقيت به سمت آنها تيراندازي كردند. گفتني است اين بالگردها چندي پيش توسط سازمان جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش به سيستم‌هاي تهاجمي مجهز شدند.  در نهايت، قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) با تلفيق اطلاعات دريافتي از منابع مختلف از جمله ديده بان‌هاي بصري ثابت و سيار، سايت‌هاي شنود، رادارهاي ثابت و تاكتيكي و استفاده از نيروهاي آموزش ديده مردمي نسبت به كشف و شناسايي هواگردهاي مهاجم و تثبيت آسمان منطقه رزمايش و ايجاد چتر پدافندي براي نيروهاي خودي اقدام كرد.  استفاده از سامانه‌هاي پيشرفته ديده باني و انتقال هوشمند اطلاعات، سايت‌هاي راداري و شنود الكترونيكي ثابت و سيار و بهره‌گيري از نيرو‌هاي آموزش ديده مردمي و انتقال سريع و امن اطلاعات به مراكز تصميم‌سازي از جمله اقدامات قرارگاه پدافند هوايي در اين مرحله از رزمايش است.
گفتني است، رزمايش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) امروز با حضور رئيس‌جمهور و رژه يگان‌هاي مختلف ارتش به پايان خواهد رسيد.

نظر شما