شناسهٔ خبر: 28267515 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محکومیت جهانی جنایت تروریست‌ها در اهواز

واکنش‌های جهانی کشور‌ها و مقامات مختلف در محکوم کردن جنایت شنیع تروریست ها در قتل عام کودکان و زنان در اهواز همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ در پی جنایت شنیع تروریست ها در حمله به مردم و کودکان و زنان در  زمان رژه نیروهای مسلح در اهواز ، مقامات و شخصیتهای مختلف جهان این جنایت را محکوم و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

دانمارک حمله تروريستي اهواز را محکوم کرد 

آندرس ساموئلسون وزیر خارجه دانمارک در اظهاراتی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در اهواز گفت این کشور در این باره تحقیق خواهد کرد و در صورتی که مشخص شود افرادی که در این حمله دست داشته اند ارتباطاتی در دانمارک دارند، این کشور اقداماتی صورت خواهد داد.

دولت نروژ حمله تروریستی درایران را قویاً محکوم کرد

دولت نروژ حمله تروریستی درایران را محکوم کرد . وزیر امور خارجه نروژ با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی جنایت تروریستی در شهر اهواز را به شدت محکوم کرد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن ، محمد حسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ گفت : پس از حمله تروریستی در ایران ، خانم " اینه اریکسن سوریده " وزیر امور خارجه نروژ با انتشار پیامی ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی ، با خانواده های قربانیان آن ابراز همدردی و برای اسیب دیدگاه این جنایت ارزوی سلامتی کرد .

هند حمله تروریستی اهواز را محکوم‌ کرد


هند حمله تروریستی دراهواز را به شدت محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو ، هند در بیانیه ای مطبوعاتی حملات تروریستی در شهر اهواز را به شدت محکوم کرد.
در این بیانیه ضمن ابراز همدردی با دولت جمهوری اسلامی ایران و قربانیان این حادثه تروریستی ، ابراز امیدواری کرده است زخمی های این حادثه تروریستی هرچه زودتر سلامت خود را به دست آورند.

­

رئیس پارلمان لبنان حادثه اهواز را حمله ای تروریستی توصیف و آن را به شدت محکوم کرد

رئیس پارلمان لبنان حادثه اهواز را حمله ای تروریستی، جنایتکارانه و ناجوانمردانه توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.
شبکه خبری یونیوز گزارش داد نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در تلگرامهای جداگانه به آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، حسن روحانی رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، جان باختن شماری از شهروندان و نیروهای نظامی ایران را در حادثه اهواز تسلیت گفت. نبیه بری حادثه اهواز را که هنگام رژه نیروهای مسلح روی داد حمله ای تروریستی، جنایتکارانه و ناجوانمردانه توصیف و آن را به شدت محکوم کرد. رئیس پارلمان لبنان بر همکاری با ایران برای خشکاندن منابع و ریشه های تروریسم فراتر از مرزهای کشورها تاکید کرد.

«تجمع العلماء المسلمین» اقدام تروریستی را در اهواز  محکوم کرد

 ­«تجمع العلماء المسلمین» اقدام تروریستی در اهواز را محکوم کرد و آن را ناشی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت های مستضعف قلمداد کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی العهد «تجمع العلماء المسلمین» رویداد منطقه اهواز در جمهوری اسلامی ایران را که اقدام تروریستی علیه رژه نظامی به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق با حضور مسئولان بود ناشی از مواضع ایران در عرصه سیاسی منطقه به ویژه حمایتش از فلسطین به شمار آورد.
تجمع العلماء المسلمین با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد این اقدام تروریستی بخشی از سلسله اقدامات برنامه ریزی شده در آمریکا با هدف تضعیف جمهوری اسلامی ایران است تا نتواند از ملت های مستضعف در منطقه و مسائل آنها و در رأس آن فلسطین حمایت کند. این اقدام نشان دهنده هماهنگی کامل آمریکا و گروههای تکفیری است و این گروهها ابزار طرح صهیونیستی آمریکائی برای هدف قرار دادن نقاط قوت امت ماست.

رئیس جمهور عراق با ارسال پیامی برای روحانی حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

فواد معصوم، رییس جمهور عراق برای حسن روحانی، همتای ایرانی خود پیام تسلیت ارسال و در آن حمله تروریستی به اهواز را محکوم کرد.

 

مسقط حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

وزارت امور خارجه سلطان نشین عمان اعلام کرد، مسقط ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه در اهواز( ایران)، مخالفت خود را با هرگونه اقدام تروریستی، در هر مکانی که باشد، اعلام می دارد.

 

جنبش مقاومت اسلامی حماس حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد

­جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی جنایت تروریستی حمله به نیروهای مسلح ایران را در اهواز محکوم کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی حماس، متن بیانیه بدین شرح است:  بسم الله الرحمن الرحیم جنبش مقاومت اسلامی "حماس" جنایت حمله به نیروهای مسلح ایران را در شهر اهواز در جنوب غربی ایران که چند شهيد و زخمی بر جای گذاشت، محکوم می کند. ما این حادثه را از صمیم قلب به رهبری و ملت ایران و خانواده های قربانیان و بستگان آنان تسلیت می گوییم و برای زخمی شدگان شفای عاجل و برای ایران و دیگر کشورهای عربی و اسلامی آرزوی امنیت، ثبات و آرامش می کنیم.

 

توئیت مقتدی صدر: ملت ایران قوی تر از آن است که بترسد

 
­مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در صفحه خود در توئیتر نوشت... دوباره تندروها برای ضربه زدن به کشور همسایه، ایران، دست درازی کردند تا امنیت این کشور را برهم بزنند و در مردم رعب و وحشت ایجاد کنند... اما مردم ایران دوستدار میانه روی هستند و قوی تر از آنند که از تاریکی بهراسند...
 
 
 
مفتی شیعیان لبنان حادثه تروریستی اهواز را جنایتی زشت دانست و آْن را محکوم کرد

مفتی شیعیان لبنان حادثه تروریستی اهواز را جنایتی زشت دانست که به دستور آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است.
­به گزارش پایگاه خبری اینترنتی العهد شیخ احمد قبلان مفتی شیعیان لبنان حادثه تروریستی اهواز را جنایتی زشت دانست و آن را به شدت محکوم کرد. شیخ قبلان تصریح کرد این اقدام تروریستی را عوامل جنایتکار و غدار تروریسم بین المللی و منطقه ای در شهر اهواز مرتکب شدند، اقدامی تروریستی که به شهادت شماری از نیروهای سپاه پاسداران و مردم بیگناه غیر نظامی منجر شد.
مفتی شیعیان لبنان با تسلیت این حادثه ناگوار به رهبر انقلاب اسلامی، رئیس جمهور و عموم مردم ایران به کسانی که به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل برای تخریب و نابودی منطقه عمل می کنند گفت شما با خون مردم بازی می کنید و بدانید خود و خانواده خود را تباه می کنید.

 

­

 وزارت خارجه اسپانیا حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

وزارت خارجه اسپانیا با انتشار بیانیه ای، حمله تروریستی صبح شنبه به رژه نظامی در شهر اهواز را به شدت محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است، «اسپانیا با ملت و دولت ایران ابراز همدردی می کند و به خانواده های قربانیان صمیمانه تسلیت می گوید و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد.»

پیام تسلیت رییس جمهور لبنان در پی حمله تروریستی اهواز

میشل عون، رییس جمهور لبنان در پیامی کتبی به حسن روحانی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی روز گذشته اهواز و ابراز تسلیت به رئیس جمهور ایران، تاکید کرد "تروریسم مانند بیماری وباست که ما را از درون درگیر کرده اما دین از آن مبراست."

 قطر اقدام تروریستی دیروز در اهواز را به شدت محکوم کرد

دولت قطر اقدام تروریستی روز گذشته در شهر اهواز را به شدت محکوم کرد.
دولت قطر حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غربی ایران را که چند کشته و مجروح بر جای گذاشت، به شدت محکوم کرد.
وزارت امور خارجه قطر امروز با انتشار بیانیه ای بار دیگر بر موضع ثابت دولت این کشور در مخالفت با خشونت و تروریسم با هر انگیزه و دلیلی که باشد، تاکید کرد.
این وزارتخانه به خانواده های قربانیان، دولت و ملت ایران تسلیت گفت و برای مجروحان شفای فوری آرزو کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه حمله اهواز را محکوم کرد

وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای حمله اهواز را محکوم کرد. 
در این بیانیه آمده است فرانسه حمله صورت گرفته در اهواز را که شمار قربانیان آن به بیست و نه کشته و دهها زخمی رسیده است که بسیاری از آنها غیر نظامی بودند به شدت محکوم می کند. 
ما با خانواده قربانیان و همچنین مردم ایران ابراز همدردی می کنیم. ما تحولات اوضاع را با ارتباط با سفارت خود در تهران به دقت دنبال می کنیم.

 

بولیوی و نیکاراگوئه حمله تروریستی در ایران را محکوم کردند

دولت های بولیوی و نیکاراگوئه روز شنبه با ارسال پیام های تسلیت برای ایران، حملۀ تروریستی در جنوب غربی این کشور را که در آن بیش از بیست نفر کشته شدند محکوم کردند.
وزارت امور خارجه بولیوی در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد:" بولیوی بر انزجار خود از هر گونه نبود رواداری یا افراط گرایی تاکید و خشونت و تروریسم را در هر شکلی، محکوم می کند. بولیوی بالاترین مراتب همبستگی و همبستگی عمیق خود با قربانیان و خانواده های آنها در این حمله را اعلام می کند."
اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی نیز در توییتر با ایران ابراز همدردی کرد.
مورالس نوشت:" ما همدردی و همبستگی خود با خانواده قربانیان، مردم و دولت ایران را اعلام می کنیم."

نظر شما