شناسهٔ خبر: 28237512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز

تیم تروریستی منهدم شد/۱۵ شهید در عملیات تروریستی اهواز

صبح امروز در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز، چند فرد مسلح مراسم رژه را به رگبار بستند که به گفته سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم اکنون ۳ جنازه از این تروریست‌ها در اختیار نیروهای امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، صبح امروز در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز، چند فرد مسلح مراسم رژه را به رگبار بستند.

 

بنابراین گزارش، تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از آنجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند. تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور به سوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

 

 

 

این گزارش می افزاید: سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران در این رابطه به ایسنا گفته است: "افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند. این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند. اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است. در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه. چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است."

 

بر اساس آخرین اخبار چند خبرنگار نیز در ایین جریان تروریستی مجروح شدند و ۲ نفر از تروریست ها نیز کشته شدند.

 

بنابراین گزارش، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این رابطه به ایرنا گفته است: "صبح امروز در حین اجرای رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز افرادی با لباس مبدل سپاه و بسیج از پشت جایگاه مسوولان به سمت مسوولان و مردم حاضر در محل تیراندازی کردند که متاسفانه دراین اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی تعدادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی زن و کودک بیگناه کشته یا زخمی شدند. تاکنون شهادت سه نفر قطعی و مشخص شده و بیش از 20 نفر نیز زخمی شده اند که به بیمارستانهای اهواز منتقل شده اند.  با وجود شدت حادثه به سمت جایگاه مسئولان به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی  هیچ یک از مسئولان حاضر در جایگاه از جمله آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند. اوضاع اکنون تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است."


استاندار خوزستان از انهدام تیم تروریستی عامل این اقدام خرابکارانه خبر داد و گفت: "با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند. طبق گزارشهای اولیه عوامل این حادثه چهار نفر بودند که دو نفر از آنان کشته و ۲ نفر دستگیر شدند که یک نفر از دستگیر شدگان زخمی است. در زمان حاضر بیمارستانهای آپادانا و ارتش اهواز برای مداوای مجروحان حادثه بسیج شده و کار درمان مجروحان آغاز شده است."

 

اسامی اولیه شهدا حادثه تروریستی اهواز منتشر شد

 

 ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز/یک خبرنگار شهید شد 

 ۱۲ نفر شهید، ۳۰ نفر مجروح در حادثه تروریستی امروز

نظر شما