شناسهٔ خبر: 2823550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهردار منطقه ۸ تبریز:

ساختمان موزه آب و مشاغل تبریز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود

با احداث ساختمان سه طبقه در کنار یخچال صادقیه، موزه آب و مشاغل در فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع راه‌اندازی خواهد شد که طی ۴۷ پله به طرف پایین در ۳ طبقه شامل گالری مشاغل با فضاهای جنبی و گالری آب طراحی و اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

شهردار منطقه ۸ تبریزاز پیشرفت مناسب ساختمان موزه مشاغل تبریز خبر داد.

علی مدبر در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ایجاد موزه آب و مشاغل در ساختمان در حال احداث جنب یخچال صادقیه اظهار داشت: با احداث ساختمان سه طبقه در کنار یخچال صادقیه، موزه آب و مشاغل در فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع راه اندازی خواهد شد که طی ۴۷ پله به طرف پایین در ۳ طبقه شامل گالری مشاغل با فضاهای جنبی و گالری آب طراحی و اجرا می‌شود.

وی افزود: در طراحی ساختمان از برادران سرابی‌اقدم کلکسیونر معروف نیز کمک گرفته شده است.

مدبر به مکان این موزه اشاره کرد و افزود: این ساختمان در شمال بازار تبریز و حاشیه مهران‌رود واقع شده که بعد از اتمام ساختمان به مکان مناسبی برای جذب گردشگر تبدیل خواهد شد و ما بر آنیم که عملیات عمرانی این موزه را تا پایان سال تکمیل نموده و تحویل برادران سرابی اقدم نماییم تا با تجهیز این موزه یکی از منحصر بفرد‌ترین موزه‌های کشور را در شهر اولین‌ها شاهد باشیم.

وی افزود: با اتمام عملیات احداث موزه آب و مشاغل، فصل جدیدی از توجه به مشاغل قدیمی و احیاء سنت‌های تاریخی فرهنگی مردم تبریز، توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز کلید می‌خورد.

شهردار منطقه هشت در مورد پیشرفت عملیات اجرایی این موزه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه، هر سه طبقه این ساختمان احداث شده و نماکاری موزه با استفاده از آجر سنتی و سنگ اسپراخون با الهام گیری از معماری اسلامی اجرا شد ه است

وی افزود: در داخل موزه نیز عملیات کف سازی و سیستم تهویه هوا و برق کشی و عایق کاری سقف مجموعه در حال اجرا است که در آینده نزدیک کلیه نواقصات این مجموعه را رفع کرده و با احداث موزه آب و مشاغل این مجموعه را به نگین درخشان تبریز تبدیل خواهیم کرد.

نظر شما