شناسهٔ خبر: 28234786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرنوشت صدام در انتظار ترامپ

رئیس جمهوری: عین ماجرای صدام برای ترامپ خواهد بود و آنچه بر سر صدام آمد بر سر آمریکا خواهد آمد.

صاحب‌خبر -
>> پیام انقلاب ما از اول صلح و اجرای فرامین الهی بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،  آقای روحانی در سخنان خود در مراسم رژه نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ما آغازگر تنش نیستیم افزود: ما همانطور که در سال 59 آغازگر جنگ و تجاوز نبودیم و تنها دفاع ،​مقاومت و ایستادگی کردیم و دشمن را منهدم نمودیم امروز هم ما آغازگر نبودیم .
رئیس جمهور گفت: توطئه های فراوانی در سال 95 و 96 رخ داد برای اینکه به نحوی ما را تحریک و عصبانی کنند تا از برجام خارج شویم و همه مسئولیت های سیاسی و حقوقی آن بر دوش ما بیفتد .
وی تصریح کرد: متانت، تدبیر، ​ایستادگی و آرامش جمهوری اسلامی ایران باعث شد که آن توطئه خنثی شود.
رئیس جمهور گفت: در مرحله دوم ترامپ فکر می کرد روزی که از برجام خارج شود ساعت بعد ما خارج می شویم و با خروج ما پرونده را به شورای امنیت خواهد برد اما در این راه هم موفق نشد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2640027" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2233313/2640027?width=350&height=250"></script></div>

وی افزود: در مرحله سوم ترامپ می خواست متحدان خود را جمع کند و لااقل اروپا را در کنار خود داشته باشد تا ​آنها هم از برجام خارج شوند و بگویند ایران مقصر بوده است.
آقای روحانی گفت: اما به جز دو رژیم منفور در این منطقه هیچ دولت و ملتی از ترامپ حمایت نکرد .
وی با بیان اینکه امروز در سراسر دنیا پیروزی سیاسی ، حقوقی و اخلاقی از آن ماست افزود: ما به سازمانهای بین المللی و دادگستری بین المللی لاهه شکایت بردیم و آمریکاییها از این شکایت ما بسیار عصبانی هستند .
رئیس جمهور گفت: دادگاه لاهه هر حکمی صادر کند ما از لحاظ وجدان عمومی پیروز این ماجرا هستیم.
وی با تاکید بر اینکه ما به عهدمان وفادار ماندیم ، به قانون بین المللی احترام گذاشتیم و برای شورای امنیت احترام قائل شدیم افزود:آمریکا جنگ اقتصادی و روانی را علیه ما آغاز کرده است و پایان این جنگ خوش تر از پایان جنگ هشت ساله خواهد بود؛ هم زمانش بسیار کوتاه تر، هم تجربه ما بسیار بیشتر و هم دشمن ما بیش از هر زمان دیگر ضعیف تر است.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2639844" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2233313/2639844?width=350&height=250"></script></div>
 
ملت ایران دشمنان را مأیوس می‌کند
 
رئیس جمهوری: امروز، ملت ایران همانند ۸ سال دفاع مقدس در برابر دشمنان به پیروزی می‌رسد و آن‌ها را مایوس می‌کند.
آقای روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح افزود: ان روز یکی از اذهاب امریکا بود که در برابر ملت ایران ایستاد و پشت سرش کشورهای مختلف از شرق و غرب قرار داشتند اما امروز دیگر جنگ نیابتی نیست بلکه امریکا خود مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده و پیمان شکنی را او آغاز کرده است.
­رئیس جمهور گفت: از عهد و پیمان خارج شدن را امریکاییها آغاز کرده اند، در اولین مرحله ملت بزرگ ما امریکا را مایوس کرد همانطور که در اولین روزهای جنگ ایستادگی مبارزین ما از ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی صدامیان را از اهدافشان مایوس کردند.
آقای روحانی افزود: صدام ظاهرش قرارداد 1975 بود اما در باطن به دنبال از بین بردن انقلاب و نظام اسلامی بود، ترامپ هم ظاهرش خارج شدن از توافق برجام است اما باطن و هدف اصلی اش ضربه به اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
­رئیس جمهور گفت: صدام باوجود 8 سال تلاش با حمایت همه قدرت های بزرگ جهان و منطقه ای به اهدافش دست نیافت و نتوانست خط تالوگ را عوض کند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2639843" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2233313/2639843?width=350&height=250"></script></div>

روحانی افزود: او نتوانست مقررات 1975 را تغییر دهد و نتوانست به نظام مستحکم جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند هرچه زمان گذشت ملت ایران قوی تر و نیروهای مسلح مصمم تر شدند و بعد از 8 سال پیروزی نظامی، اخلاقی و سیاسی از آن ملت ما شد، سرزمینمان را از متجاوز پس گرفتیم، سازمان ملل متحد و شورای امنیت صدام را به عنوان آغازگر جنگ شناخت و همه کشورهایی که به صدام کمک کرده بودند بعدا به نوعی اظهار پشیمانی و به جنایات خود اعتراف کردند.
 
 
 
شکست خورده این جنگ اقتصادی امریکا خواهد بود

­­رئیس جمهور گفت: قطعا شکست خورده این جنگ اقتصادی ، روانی و سیاسی امریکا خواهد بود.
آقای روحانی در ادامه سخنانش در مراسم رژه نیروهای مسلح افزود: آن روز همه شرق و غرب پشت صدام جمع شدند و امروز همه شرق و غرب در کنار ما هستند و کار امریکا را محکوم می کنند.
­رئیس جمهور گفت: ما با همان تجربه در برابر ترامپ، پیروز خواهیم شد؛ در جنگ تحمیلی البته که مردم ما را آزار و رنج دادند و مشکلاتی برای مردم ما ایجاد کردند و برخی عزیزان ما را شهید، مصدوم و اسیر کردند اما به هدف خود نرسیدند و ملت ما سرو وار ایستاد و دشمن را به شکست کشاند و پشیمانش کرد.
آقای روحانی افزود: امروز عین آن حادثه تکرار خواهد شد و ما نخواهیم گذاشت که امریکاییها بخواهند ملت بزرگ ما را به زانو درآورند.
­رئیس جمهور گفت: بی تردید مشکلاتی در این ایام برای مردم ما بوجود آورده اند و بوجود خواهند آورد اما ما از این پیچ تاریخی با عزت و سربلندی عبور خواهیم کرد و بی تردید مردم ما می توانند به آینده، تدبیر نظام و راهنمایی ها و هدایت های رهبری معظم خود و به تلاش دولت خود مطمئن باشند و اگر همه ما با هم و در کنار هم باشیم راحت تر، سریع تر و کم هزینه تر از این ماجرا عبور خواهیم کرد.
آقای روحانی افزود: تاریخ 8 ساله جنگ گذشت و امروز دنیا قضاوت کند که آیا ملت ایران پیروز بود یا افلقیان؟ عزت و سربلندی از آن ملت ایران بود یا از آن صدامیان؟
­رئیس جمهور گفت: تاریخ ، ماه های آینده نیز قضاوت خواهد کرد و شکست خورده این جنگ اقتصادی، روانی و سیاسی امریکا خواهد بود.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2639845" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2233313/2639845?width=350&height=250"></script></div>
 
ناراحتی دشمن از موشکهای ما نشانه موثربودن آنهاست

­رئیس جمهور گفت: امروز ملت ایران در قلب مردم عراق، سوریه و لبنان جا گرفته است.
 آقای روحانی در ادامه سخنان خود در مراسم رژه نیروهای مسلحتصریح کرد : ملت ایران پیروز خواهد بود همانطور که در همه صحنه ها پیروز میدان است.
وی اضافه کرد: آنها میگویند ما از سلاح های دفاعی دست برداریم ​و موشک های خود را کنار بگذاریم، آنها می گویند برای اینکه به برجام برگردند باید در امور منطقه مداخله نداشته باشیم، در حالی که باید گفت ایران سلاح دفاعی و توانمندی دفاعی خود را کم نخواهد کرد و روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهد افزود.
رئیس جمهور ادامه داد: اینکه از موشک های ما ناراحت اند نشان می دهد که تاثیرگذارترین بخش ما موشک های ما هستند.
آقای روحانی افزود: می گویند در منطقه حضور نداشته باشید پس خودتان چرا هزاران کیلومتر از کشور خود گذشته و به این منطقه آمده اید؟ آمده اید که چه کنید؟
وی ادامه داد: ما همیشه حافظ خلیج فارس،​ اقیانوس هند و باب المندب بودیم و امروز کشتی های تجاری که در منطقه هستند این را می گویند .
رئیس جمهور گفت: امروز ملت ایران در قلب مردم عراق ، سوریه ، لبنان و یمن جای دارد شما کجا هستید؟ شما بمب و موشک و امکاناتی به دو کشور دادید تا مردم یمن را زیر بمباران خود قرار دهند؛ البته که ایران در منطقه تاثیرگذار است و کشور بزرگ تاثیرگذار در خاورمیانه است .
آقای روحانی تاکید کرد: ایران در برابر مظلومیت کشورها سکوت نخواهد کرد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2640025" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2233313/2640025?width=350&height=250"></script></div>
 
ما از امام حسین (ع) درس آموختیم

رییس جمهور گفت: ما از امام حسین (ع) درس آموختیم و عشق ما کربلا، عاشورا و فرهنگ کربلاست.
آقای روحانی در ادامه سخنانش در مراسم رژه نیروهای مسلح افزود: دستاورد ما از کربلا ایمان، قدرت، انگیزه ، ایستادگی ، استقامت و فداکاری است و در نهایت ذلت دشمنان حق و حقیقت است.
وی گفت: از همه نیروهای مسلح اعم از ارتش ،­ سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی و از همه ملت ایران که در آن هشت سال از میهن خود دفاع کردند سپاسگزارم.
آقای روحانی افزود: به روح همه شهیدان و امام شهیدان سلام و درود می فرستیم و برای همه جانبازان از خداوند بزرگ شفای عاجل آرزومندیم.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2640026" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2233313/2640026?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما