شناسهٔ خبر: 28160776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

شهریه مدارس هیئت امنایی هنوز مشخص نیست

نمایندگی زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: شهریه مدارس هیئت امنایی هنوز مشخص نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مریم رشتچی در نشست خبری، اظهار کرد: مدارس با توجه به طبقه‌بندی‌های موجود در سال‌های گذشته هر سال به میزان معینی افزایش داشتند ولی امسال افزایش شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی با توجه به آنچه که در سامانه مشخص است، تعیین می‌شود.

این مسئول ادامه داد: امسال برای اولین بار سامانه‌ای بر اساس ماده 15 و 16 قانون تاسیس مدارس غیردولتی به صورت مشخص راه‌اندازی شده و همه مدارس موظف هستند که آمار تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در سیستم ثبت کنند و شهریه این مدارس با توجه به کیفیت خدمات تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارسی که قانون شهریه تعیین شده را رعایت نکرده بودند، تغییر رویه داده و شهریه مازاد را به خانواده‌ها بازپس دادند، افزود: قریب به 7.5 درصد دانش‌آموزان استان با 2470 نفر در مدارس غیردولتی استان تحصیل می‌کنند.

رشتچی خاطرنشان کرد: به صورت مجموع تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده 93 درصد است، به طوری که در مقطع ابتدایی 99 درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با بیش از 102 هزار نفر، مقطع اول متوسطه با 99 درصد با 41500 نفر، مقطع دوم متوسطه که شامل بزرگسالان نیز می‌شود با بیش از 30 هزار نفر جمعیت و 88 درصد ثبت‌نام شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: در مدارس استان 800 دانش‌آموز استثنائی وجود دارند که بیش از 90 درصد آنان ثبت‌نام کرده‌اند و مدارسی که دانش‌آموزان استثنائی را پذیرش می‌کنند، شامل مدارس مختص این دانش‌آموزان و مدارسی که دانش‌آموزانی را که شرایط مناسب‌تری دارند، در کنار سایر دانش‌آموزان پذیرش می‌کنند.

وی تصریح کرد:   در حال حاضر شهریه مدارس هیئت امنایی برای سال‌جاری هنوز مشخص نشده است و این در حالی است که شهریه مدارس هیئت امنایی 120 هزار تا 240 هزار تومان بود و این شهریه‌ها بر تصویب هیئت امنا در موارد مشخص شده هزینه می‌شود.

این مسئول با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد:   افزایش در تعداد ورودیه‌ها به مقطع اول دبستان، پایه دوازدهمی‌ها و سه ساله شدن هنرستان‌ها از دلایل افزایش تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری است ولی با این وجود اول مهرماه امسال هیچ دانش‌آموزی بدون معلم نخواهد بود.

در ادامه این نشست خبری، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: پروژه مهر نماد مدیریت در نهاد آموزش و پرورش است و به همه اقداماتی اطلاق می‌شود که به بازگشایی مدارس منجر شود، شورای پروژه مهر 15 تیرماه تشکیل شده و با پنج کارگروه شامل کارگروه‌های ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، نظارت و ارزیابی، تایید صلاحیت و کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی کار خود را آغاز کرده است.

محمود شهبازی ادامه داد: امسال تعداد مدارس استان زنجان به 2444 آموزشگاه افزایش یافته است؛ از سوی دیگر تغییر نظام آموزشی و همین موضوع موجب شده تعداد کلاس‌های درس به 9261 کلاس درس برسد.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزان استان زنجان در سال تحصیلی آینده 194 هزار و 186 نفر خواهد بود که بیشتر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی به تحصیل خواهند پرداخت.


انتهای پیام

نظر شما