شناسهٔ خبر: 28153631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان؛

ثبت نام نهایی ۹۳ درصد دانش آموزان استان زنجان/ شروع سال تحصیلی با ۱۹۴ هزار دانش آموز

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ثبت نام ۹۳ درصد دانش آموزان برای سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ نهایی شده است و ۱۹۴ هزار دانش آموز در این استان سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مریم رشتچی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز( 26 شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: امسال بازگشایی سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ایام محرم متقارن است و با معرفت حسینی برای دانش آموزان همراه بود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های آموزش و پرورش در ایام تابستان با ساماندهی نیروی انسانی، مرمت مدارس همراه بود، گفت: تلاش می شود اول مهر روزی به یاد ماندی برای دانش آموزان و اولیا باشد.

 

رشتچی یادآور شد: تا سال گذشته تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی با افزایش درصد به میزان شهریه پایه بود ولی امسال برای اولین بار شهریه مدارس در سامانه ای مشخص است و اولیا می توانند با مراجعه به آن شهریه مدارس را مشاهده کنند.

 

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه براساس ماده 15 و 16 شهریه مدارس غیردولتی به صورت الکترونیکی مشخص شده است، گفت: این شهریه برمبنای تعداد دانش آموز، کیفیت مدرسه، مربیان و امکانات مدارس غیرانتفاعی مشخص شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: امسال 7.5 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کردند، دانش آموزان مقطع پیش دبستانی در مدارس غیردولتی 11 هزار و 740 نفر، دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم 12 هزار و 207 نفر در105 مدرسه غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

 

به گفته رشتچی مدارس هیئت امنایی در استان زنجان 76 مدرسه است که 13 درصد دانش آموزان  به تعداد 24 هزار و 778 دانش آموز  در این مدارس تحصیل خواهند کرد.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه  آزمون مدارس تیزهوشان در 5 مرداد امسال با حضور 150 هزار دانش آموز در سراسر کشور اجرا شد، گفت: در استان زنجان هم  دانش آموزان برگزیده در این آزمون در مدارس تیزهوشان نواحی یک و دو و ابهر ثبت نام می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 93 درصد دانش آموزان در کل استان ثبت نام شدند، خاطرنشان کرد: این رقم در دوره ابتدایی 99 درصد شامل 102 هزار نفر، در دوره اول متوسطه 99 درصد شامل 41 هزار و 500 دانش آموز و در دوره دوم متوسطه 88 درصد شامل 30 هزار دانش آموز و در مدارس استثنایی 90 درصد شامل 800 دانش آموز است.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در مدارس هیئت امنایی شهریه مشخص است و شهریه ها از 120 هزار تومان به 240 هزار در سال 96 بوده است، افزود: امسال شهریه این مدارس از طریق هیئت امنا تعیین و طبق دستورالعمل های مربوطه هزینه می شود.

 

وی به افزایش 10 هزار نفری دانش آموزان در سال جاری اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود که امسال 194 هزار دانش آموز وارد مدارس شوند.

 

رشتچی با یادآوری اینکه در سه ساله شدن هنرستان ها، یک پایه اضافه شده است، گفت: از اینرو نیاز به نیروی انسامی وجود دارد که کمبود نیروها در استان و کشور قابل توجه است و با توجه به هماهنگی ها موجود تلاش می شود هیچ کلاسی بدون معلم نماند و در کنار آن معلمان در مناطق نیازمند به نیروی انسانی تامین شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تحصیل در مدارس دولتی رایگان است، گفت: مدارس با بدهی حامل های انرژی مواجه هستند از اینرو اولیای دانش آموز می توانند در این راه مدارس را همراهی کنند ؛ مدیران مدارس می توانند با تعامل با انجمن اولیای دانش آموز می توانند هزینه هایی اخذ کنند.

 

این مقام مسوول به نظام 6-3-3 و تغییر کتب درسی و نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: در این راستا مدارس شناسایی شدند و در صورت نیاز به یک تجهیزات آزمایشگاهی در مدارس مازاد به مدارس نیازمند ارسال می شود.

 

وی در خصوص سرویس بهداشتی مدارس هم گفت: بازسازی این اماکن از سوی نوسازی مدارس انجام می شود ولی امسال آموزش و پرورش استان در کمیته تعمیرات و تجهیزات، در 72 مدرسه تعمیرات سرویس های بهداشتی را انجام داده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبارات ورزشی در قالب 57 قلم تجهیزات ورزشی به مدارس استان اشاره کرد و گفت: این تجهیزات به مدارس مناطق 14 گانه استان ارسال شده است.

 

رشتچی با اشاره به اینکه 470 مدرسه هوشمند در استان داریم، گفت: در سال جاری این تعداد به 500 مدرسه افزایش خواهد یافت.

 

وی ادامه داد: امسال برخی از نیروهای انسانی بازنشسته شدند و در کنار آن یک سال تحصیلی به دوره فنی و مهارتی اضافه شده است و با وجود نیروهای فارغ التحصیل پردیس فرهنگیان 233 نفر نیروی جدید وارد آموزش و پرورش شدند و برخی از نیروها از طریق نیروهای حق التدریس جبران می شود.

نظر شما