شناسهٔ خبر: 27980586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر؛

اجرای ۲۳۰ برنامه در کردستان/ احتکار و اسراف از منکرات جامعه امروز است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با برشمردن معروفات و منکرات جامعه، از برگزاری ۲۳۰ عنوان برنامه همزمان با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، محمود الله مرادی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد:هفته اول محرم با عنوان هفته امربه معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که در همین راستا ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه های را در گرامیداشت این هفته پیش بینی کرده است. 

 

وی از برگزاری 230 عنوان برنامه در زمینه های مختلف در سطح استان شهرستان ها دهستان ها و روستاها همزمان با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و عنوان کرد: کلیت این برنامه ها بر پایه مردم است و مردم خود متولی اجرای چنین برنامه هایی هستند.

 

الله مرادی با برشمردن عناوین برنامه های این هفته بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی سلامت اداری با حضور مدیران، حراست ها، ذیحسابی ها و مسئولان ادارات و سازمان های دولتی استان با موضوع پاسخگویی مناسب به مراجعات و انضباط مالی و اداری از مهمترین عناوین این برنامه هاست.

 

وی برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر را در جهت ترویج فضایل اخلاقی و جلوگیری از منکرات جامعه دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین پیام این هفته امر وحدت و یکدلی همه اعضا نظام برای رفع مسائل و مشکلاتی است که امروز گریبان گیر مردم شده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان، بر حضور در صحنه همه آحاد جامعه در جهت عبور از بحران‌های به وجود آمده توسط دشمنان انقلاب و نظام تاکید کرد.

 

الله مرادی، مهمترین تهدید جامعه امروز را متوجه نسل جوان دانست و افزود: رسانه های دشمن تلاش می کنند با شایعه پراکنی، ایجاد یأس و ناامیدی و ایجاد شبه در جوانان، آنان را از ادامه راه انقلاب دلسرد کنند.

 

وی همچنین گفت: دشمنان نظام و انقلاب تلاش می کنند با پخش شایعات و و دلسردی مردم نسبت به آینده انقلاب، مردم را از صحنه خارج کند تا به امیال خود دست پیدا کنند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان یکی از رسالت‌های این ستاد را مبارزه با منکرات و تهدیدات جامعه ذکر و بیان کرد: حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب و تبیین آن برای نسل جوان از اولیت های این ستاد است.

 

وی با بیان اینکه معروفات فقط در حجاب خلاصه نمی‌شود، افزود: اسراف در انرژی، اسراف در مواد غذایی، احتکار و مواردی از این دست از جمله منکرات که در جامعه امروز بایستی به آن پرداخته شود.

 

وی دستگیری از فقرا را مهمترین امر به معروف جامعه امروز برشمرد و اضافه کرد: هدف کلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ایجاد وحدت و همدلی با همراهی دولت و مردم است تا منکرات از جامعه رخت بربندد و معروفات جایگزین آن شود.

 

الله مرادی، نقش رسانه ها را در ترویج امر به معروف و نهی از منکر بی بدیل دانست و افزود: رسانه‌ها به همان اندازه که رسالت انتقال اخبار درست به مردم را عهده دار هستند به همان میزان نیز در جهت آگاه‌سازی جامعه مسئولیت دارند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان، از اصحاب رسانه خواست معروفات جامعه را گسترش دهند و خاطر نشان کرد: رسانه‌ها بازوی قوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند و چرا که ترویج معروفات از طریق رسانه ها بیشترین تاثیر گذاری را دارد.

 

نظر شما