شناسهٔ خبر: 27981877 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر

عناوین روزهای امر به معروف و نهی از منکر اعلام شد

حجت الاسلام زرگرگفت: همانطور که شروع انقلاب با امر به معروف و نهی از منکر بود بقای انقلاب هم با امر به معروف و نهی از منکر است. اگر این شعار در زندگی مردم ساری شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف  خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظهر امروز یک شنبه، ۱۸شهریورماه در نشست خبری که به مناسبت  آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در محل این ستاد برگزارشد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور گفت: همانطور که شروع انقلاب باامر به معروف و نهی از منکر بود بقای انقلاب هم با امر به معروف و نهی از منکر است.
 

وی در رابطه با ساختار این نهاد و سابقه آن گفت: از سال ۷۲ با دستور رهبری ستاد تشکیل شد و اقدامات خوبی از آن زمان انجام شد و درسال ۹۴ با تلاش نمایندگان قانون امر به معروف و نهی از منکر تصویب شد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: خوشبختانه با جلسات کارشناسی متعدد دستور العمل قانون تصویب شد و تمام حرکتهای ما براساس قانون امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام زرگر یادآور شد: در هفته احیای امر به معروف که از روز سه شنبه اول محرم شروع می شود برنامه‌هایی را برای ستاد شروع کردیم ونامگذاری‌ها برای روزهای هفته و شعار هفته که نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر است را داریم زیرا اگر این شعار در زندگی مردم ساری شود بسیاری از مشکلات وجود نخواهد داشت.

 

وی افزود: روزهای هفته با یک نام نامگذاری شده است. شعار روز اول محرم وحدت کلمه و حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی است و می‌دانید که استکبار جهانی در مقابل ملت ایستاده است. روز دوم حمایت از کالای ایرانی است که شعار امسال بود. روز سوم حمایت ازآمران به معروف است و روز چهارم تقویت مساجد در تربیت نسل جوان است و روز پنجم خودباوری و خوداتکایی است و روز ششم تقویت مدیریت جهادی و سلامت محیط اداری است و نام روز هفتم محرم حمایت از سبک زندگی ایرانی است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: دستورالعمل قانون را با اعضای ستاد که ۱۷ نفرهستند و ۶ نفر شان وزیر می باشند رعایت می‌کنیم. یکی از  مواردی که در قانون پیش بینی شده است مطالبه گری از مردم است.

 

حجت الاسلام زرگر با اشاره به «سامانه امین» گفت: مردم با مراجعه به این سامانه راهنمایی می‌شوند که چگونه می‌توانند در گروه های امر به معروف عضو شوند.

 

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز یادگرفتنی است همانطور که رهبری فرموده است.  ۹۸ درصد معضلات اجتماعی در سایه امر به معروف و نهی از منکر حل می شود.

نظر شما