شناسهٔ خبر: 27959960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۶۵ بقاع متبرکه، میزبان برنامه بصیرت عاشورایی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم بصیرت عاشورایی در ۶۵ بقعه متبرکه استان برگزارمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهارداشت: محرم امسال، ۶۵ بقعه متبرکه استان میزبان برگزاری مراسم بصیرت عاشورایی است که در برخی از بقاع متبرکه، همراه با مراسم عزاداری خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون، مشاورین مذهبی و مبلغان برپا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این مبلغان در ارتباط با مسائل شرعی، اعتقادی، امور وقف و مسایل خانواده و کودک به مردم مشاوره می دهند، افزود: در طرح بصیرت عاشورایی، ۱۰ مبلغ بومی و ۴۵ مبلغ نیز از قم و مشهد جهت ارائه مشاوره و اجرای طرح با این سازمان همکاری می‌کنند.

 

حجت الاسلام صفری، اقامه نماز جماعت و نماز ظهر عاشورا در بقاع،  اجرای طرح امینانه اطعام و عزاداری واقفین، برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی، برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغین، توزیع بروشور و معرفی بقاع در دو هزار نسخه و برپایی غرفه های فرهنگی را از دیگر برنامه های این ایام ذکر کرد.

 

وی با بیان اینکه چهار برنامه ویژه دردهه نخست محرم برگزار می شود، عنوان کرد: برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در اول محرم، از برنامه های محوری دهه اول است که امامزاده سید عباس(ع) بجنورد میزبان این همایش است.

 


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی، تجمع «لبیک یا حسین» در روز دوم محرم، همایش نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من عسل» در روز ششم محرم و برنامه ویژه تجمع رهروان زینبی دردوازدهم محرم را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برشمرد.

 

 

 

نظر شما