شناسهٔ خبر: 2781572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سومین روز از رزمایش محمدرسول الله (ص) آغاز شد

سومین روز از رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای به وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع آغاز شد.

صاحب‌خبر -

سومین روز از رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله(ص) در منطقه ای به وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، این رزمایش صبح چهارم دی ماه در منطقه ای از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن با حضور نیروی دریایی، نیروی زمینی، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در سومین روز از رزمایش مشترک قرار است قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا عملیات کشف، شناسایی و ره گیری هواگردهای دشمن را انجام و در صورت مشاهده پرواز مشکوک با آنها برخورد کنند.

در این مرحله از رزمایش قرار است انواع رادارهای ثابت و تاکتیکی، دیده بانی بصری، سایت های شنود الکترونیک، توپخانه های مختلف، سامانه های کنترل و سامانه های موشکی به کار گرفته شوند.

کسب برتری هوایی، وارد کردن ضربه به نقاط آسیب پذیر دشمن، پشتیبانی سریع از نیروهای مستقر در دریا و خشکی، انجام تک هوایی در موقعیت های از پیش تعیین شده توسط جنگنده های نیروی هوایی ارتش و سوخت گیری هوایی از دیگر برنامه های امروز رزمایش است.

ناوگروه سی ودوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بوشهر و ناوشکن جماران نیز که هم اکنون در آب های آزاد حضور دارند، به عنوان یگان های حاضر در رزمایش نسبت به انجام عملیات شناسایی و ترتیب نیروی الکترونیکی اطلاعاتی دشمن اقدام می کنند.

همچنین یگان های رزمی و پشتیبانی رزمی نیروی زمینی نیز در این مرحله از رزمایش بر اساس دستورات صادره از قرارگاه ذوالفقار نسبت به جابجایی سریع ادوات و تجهیزات رزمی سبک و سنگین خود در منطقه اقدام خواهند کرد.


نظر شما