شناسهٔ خبر: 2770713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آغاز دومین روز از رزمایش مشترک ارتش

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روز دوم رزمایش مشترک محمدرسول‌الله (ص) ارتش با محوریت نیروی زمینی و با برقراری آتش سنگین توپخانه‌ای نزاجا آغاز شد.

در روز دوم رزمایش که فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش نیز حضور دارند، یگان‌های نیروی‌ زمینی برخی از دستاوردهای خودکفایی بومی شده ازجمله سلاح‌های انفرادی واجتماعی شاهر، اخگر و تانک‌های ذوالفقار وصمصام و پستیبانی آتش بالگردهای هوانیروز درچندین مرحله پرواز وآتش یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای به مرحله اجرا خواهند گذاشت.

بر اساس این گزارش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء نیز امروز با استفاده از دو قرار گاه اصلی و تاکتیکی، برقراری ارتباط امن، چند لایه ومقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن، یگان‌های زمینی و دریایی حاضر درمنطقه را پشتیبانی می‌کند.

جنگنده‌های اف ۴ ومیراژ نیروی هوایی نیز قراراست امروز پشتیبانی یگان‌های نیروی زمینی ارتش را برعهده داشته باشند.

به گزارش تسنیم، رزمایش مشترک ارتش با نام محمدرسول‌الله(ص) از صبح روز گذشته (چهارم دی) در وسعت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از مدار ۱۰ درجه شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و سواحل مکران و بخش اعظم استان‌های سیستان و هرمزگان در خشکی و با حضور نیروهای چهارگانه ارتش (نیروی هوایی، نیروی زمینی،‌ پدافند هوایی و نیروی دریایی) آغاز شده و تا ۱۰دی ادامه خواهد داشت.

نظر شما