شناسهٔ خبر: 27815289 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علي اف با پوتین دیدار کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما  از باکو ،  رییس جمهوری آذربایجان با سفر به شهر سوچی با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه دیدار کرد. 
خبرگزاری رسمی و دولتی « آذرتاج» اعلام کرد: پوتین در این دیدار گفت: ما به طور منظم دیدار می کنیم. این نیز طبیعی است. زیرا حیطه همکاری های متقابل ما خیلی گسترده است. ما این را همکاری استراتژیک می نامیم.
وی افزود: مناسبات ما در زمینه های سیاسی و اقتصادی در حال توسعه است . در سال گذشته حجم گردش تجاری میان دو کشور بیش از 34 درصد افزایش یافت و در نیمه نخست سال 2018 نیز فروش کالاهای غیرنظامی 20 درصد افزایش یافته است. این شاخص خیلی خوبی است. طبیعی است که ما همیشه برای گفتگو کردن ، موضوع داریم.
"الهام علی اف" رییس جمهور آذربایجان هم در این دیدار ضمن تشکر از دعوت برای سفر به روسیه گفت: همواره به خاطر دیدارهایمان خوشحال هستم. دیدارهای منظم ما به مناسبات دو کشور تحرک می بخشد. همکاری اقتصادی ما دارای ظرفیت گسترده ای است. مطمین هستم که حجم تجارت دو کشور در آینده هم افزایش می یابد.
علی اف افزود: در زمینه های انرژی و حمل و نقل همکاری می کنیم. همچنین درباره مسایل مربوط به حل مناقشه قره باغ کوهستانی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و نیز مسایل منطقه ای گفتگو می کنیم.

نظر شما