شناسهٔ خبر: 69135288 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

معاون وزیر: کاهش فشار بر پزشکان جوان اولویت وزارت بهداشت است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اصلاح آیین‌نامه‌هایی که فشار بر پزشکان جوان را کاهش دهد، از اولویت‌های کاری این وزارتخانه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ‌ دکتر مسعود حبیبی عصر شنبه در آیین بزرگداشت روز پزشک و داروساز در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار کرد: جامعه پزشکی نقشی کلیدی در تامین سلامت مردم دارد و ضروری است نسبت به بهبود شرایط کاری پزشکان و فعالان این حوزه اقدام شود.

وی افزود:‌ پزشکان و داروسازان فرشتگان نجات و محور سلامت جامعه هستند، قشری که با فداکاری خود، درد و بیماری‌ها را از جان و روح جامعه دور می‌کنند.

حبیبی اضافه کرد:‌ پزشکان همواره در کنار مردم بوده و حتی در شرایط سخت و بحرانی نیز به خدمت‌رسانی خود ادامه می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت به چالش‌های رشته پزشکی اشاره کرد و با تاکید بر لزوم قدردانی از زحمات پزشکان متخصص، به اعتماد بالای مردم به جامعه پزشکی، خصوصا در دوران کرونا اشاره کرد و این امر را نتیجه زحمات و فداکاری‌های پزشکان دانست.

در این آیین از پزشکان، داروسازان و ماماهای نمونه غرب خراسان قدردانی شد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

نظر شما