علیاصغر زیلایی معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به تجربه دو ساله برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: امسال عمدهترین هدف سومین نمایشگاه قوت بخشیدن به بخش محتوایی آن است.
زیلایی اظهار داشت: نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای محقق شدن سطح زندگی ایرانی ـ اسلامی و استفاده از قابلیتهای تولید و دوخت در عرصههای مناسبتی برگزار میشود.
معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس تأکید کرد: قرار است لباسهای ارائه شده در این نمایشگاه به عنوان یک تنپوش جامع و کاربردی باشد.
وی ادامه داد: از همه افراد حقیقی و حقوقی تولیدکنندگان و عرضهکنندگان برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده و قرار است یک مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی با عنوان ایده تا اجرا در سه ژانر آقایان، بانوان و کودکان و نوجوانان برگزار شود.
زیلایی با اشاره به اینکه بخش دیگر محتوایی نمایشگاه مربوط به مسابقه تصویرگری لباس عاشورایی است، گفت: در بخش طراحی تفصیلی لباس عاشورایی نیز بر روی آناتومی بدن، خلاقیت، روانشناسی، طراحی لباس، خلاقیت و ابتکار در لباس عاشورایی تأکید شده است.
وی در ادامه افزود: نباید لباس عاشورایی محدود به چاپ دیجیتال بر روی تیشرت باشد، میتوان از تکنیکها و طراحیهای خلاقانه دیگری نیز استفاده کرد.
معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس از برگزاری مراسم رونمایی از آثار طراحیهای گرافیکی بر روی لباس با مفاهیم عاشورایی خبر داد و گفت: از میان ۷۰ شرکتکننده و گرافیست برای شرکت در این رویداد دعوت شده بود که در این میان ۳۰ شرکتکننده به مرحله فینال رسیدند.
وی بیان داشت: چیزی حدود ۵۰ طرح جدید در این رویداد ارائه شد و قرار است کارگروه طرحهای برگزیده این گرافیستها را خریدار کرده و به صورت رایگان دراختیار تولیدکنندهها قرار دهد.
زیلایی گفت: شرط تعلق این طرحهای برگزیده به تولیدکنندگان تنها تیراژ آنان است که بر این اساس، تولیدکننده متقاضی باید تیراژ بالاتری نسبت به تولیدکنندگان دیگر پیشنهاد دهد.
معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس تأکید کرد: مالکیت معنوی این طرحها مختص به طراح بوده و مالکیت مادی به تولیدکنندگان واگذار میشود.
زیلایی با بیان اینکه در طرحهای برگزیده، عنصر زیبایی، خلاقیت و المانهای آئینی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: این طرحها ظرفیت استفاده در غیر از ایام سوگواری را هم دارند.
به گفته وی، این طرح با همکاری مرکز پژوهشهای اتحادیه پوشاک و کارگروه ساماندهی مد و لباس دنبال میشود.
زیلایی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه نگاه ما تنها به دهه محرم و واقعه عاشورا نیست، بسیاری از طرحها ویژه راهپیمایی اربعین بوده و حتی برای کولهپشتی و چادرهای زائران نیز الگو و نماد قابل ارائه داریم.
وی ادامه داد: رونمایی از آثار کاربردی، برگزاری کارگاههای تخصصی، تقدیر از پیرغلامان و پیشکسوتان لباسهای عاشورایی، طراحی پرچمهای عاشورایی با نگاه به مواریث و اساتید برجسته از جمله اهداف پیش روی نمایشگاه لباسهای عاشورایی است.
انتهای پیام/
نظر شما