شناسهٔ خبر: 27807342 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در گفت و گو با فارس عنوان شد

در گفت و گو با فارس عنوان شد واگذاری رایگان ۵۰ طرح «لباس عاشورایی» به تولید کنندگان متقاضی/ طراحی الگو و نماد ویژه راهپیمایی اربعین

معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس از خریداری ۵۰ طرح جدید با مفاهیم عاشورایی از سوی این کارگروه و واگذاری آن به تولیدکنندگان متقاضی خبرداد و گفت: مالکیت این‌طرح‌ها متعلق به طراح و مالکیت مادی به تولید کننده واگذار می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر زیلایی معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به تجربه دو ساله برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: امسال عمده‌ترین هدف سومین نمایشگاه قوت بخشیدن به بخش محتوایی آن است.

زیلایی اظهار داشت: نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای محقق شدن سطح زندگی ایرانی ـ اسلامی و استفاده از قابلیت‌های تولید و دوخت در عرصه‌های مناسبتی برگزار می‌شود.

معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس تأکید کرد: قرار است لباس‌های ارائه شده در این نمایشگاه به عنوان یک تن‌پوش جامع و کاربردی باشد. 

وی ادامه داد: از همه افراد حقیقی و حقوقی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده و قرار است یک مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی با عنوان ایده تا اجرا در سه ژانر آقایان، بانوان و کودکان و نوجوانان برگزار شود. 

زیلایی با اشاره به اینکه بخش دیگر محتوایی نمایشگاه مربوط به مسابقه تصویرگری لباس عاشورایی است، گفت: در بخش طراحی تفصیلی لباس عاشورایی نیز بر روی آناتومی بدن، خلاقیت، روانشناسی، طراحی لباس، خلاقیت و ابتکار در لباس عاشورایی تأکید شده است. 

وی در ادامه افزود: نباید لباس عاشورایی محدود به چاپ دیجیتال بر روی تی‌شرت باشد، می‌توان از تکنیک‌ها و طراحی‌های خلاقانه دیگری نیز استفاده کرد. 

معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس از برگزاری مراسم رونمایی از آثار طراحی‌های گرافیکی بر روی لباس با مفاهیم عاشورایی خبر داد و گفت: از میان ۷۰ شرکت‌کننده و گرافیست برای شرکت در این رویداد دعوت شده بود که در این میان ۳۰ شرکت‌کننده به مرحله فینال رسیدند. 

وی بیان داشت: چیزی حدود ۵۰ طرح جدید در این رویداد ارائه شد و قرار است کارگروه طرح‌های برگزیده این گرافیست‌ها را خریدار کرده و به صورت رایگان دراختیار تولیدکننده‌ها قرار دهد. 

زیلایی گفت: شرط تعلق این طرح‌های برگزیده به تولیدکنندگان تنها تیراژ آنان است که بر این اساس، تولیدکننده متقاضی باید تیراژ بالاتری نسبت به تولیدکنندگان دیگر پیشنهاد دهد. 

معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس تأکید کرد: مالکیت معنوی این طرح‌ها مختص به طراح بوده و مالکیت مادی به تولیدکنندگان واگذار می‌شود. 

زیلایی با بیان اینکه در طرح‌های برگزیده، عنصر زیبایی،‌ خلاقیت و المان‌های آئینی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: این طرح‌ها ظرفیت استفاده در غیر از ایام سوگواری را هم دارند.

به گفته وی، این طرح با همکاری مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک و کارگروه ساماندهی مد و لباس دنبال می‌شود. 

زیلایی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه نگاه ما تنها به دهه محرم و واقعه عاشورا نیست، بسیاری از طرح‌ها ویژه راهپیمایی اربعین بوده و حتی برای کوله‌پشتی و چادرهای زائران نیز الگو و نماد قابل ارائه داریم. 

وی ادامه داد: رونمایی از آثار کاربردی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، تقدیر از پیرغلامان و پیشکسوتان لباس‌های عاشورایی،‌ طراحی پرچم‌های عاشورایی با نگاه به مواریث و اساتید برجسته از جمله اهداف پیش روی نمایشگاه لباس‌های عاشورایی است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما