شناسهٔ خبر: 27724925 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش برای کسب نشان جهانی شیشه و آبگینه به نام پایتخت

اداره کل میراث فرهنگی استان تهران پس از کسب نشان ملی آبگینه برای تهران، درصدد کسب نشان جهانی این رشته صنایع دستی است.

صاحب‌خبر -

تلاش اداره کل میراث فرهنگی تهران برای کسب نشان جهانی شیشه و آبگینه برای شهر تهراندلاور بزرگ‌نیا، مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران درباره میزان تأثیرگذاری نمایشگاه ملی صنایع دستی روی وضعیت این صنعت به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: نمایشگاه همانگونه که از اسمش مشخص است فرصتی برای معرفی داشته‌ها و توانمندی‌های هنر حوزه صنایع دستی است و نیز فرصتی برای تبادل نظر و تجربیات به حساب می آید و می‌تواند در فضای بازاریابی و تبلیغات نقش اساسی داشته باشد.

وی افزود: استان تهران نیز خوشبختانه با حضور نزدیک به ۵۰ غرفه‌ای که به خودش اختصاص داده است، نقش جدی و فعالی در سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایفا می کند و به عقیده من، حداقل برای اینکه سمتی برویم که توانایی‌های استان تهران را به خصوص در رشته‌های سفال و آبگینه به نمایش بگذاریم و پس از عبور از کسب نشان ملی آبگینه و شیشه در شهر تهران، نشان جهانی آن را هم دریافت کنیم، باید داشته‌هایمان را عرضه کنیم و در معرض دید عموم قرار بدهیم، که چنین کاری هم انجام شده است. علاوه بر این؛ چند اتفاق خوب با کمک شهرداری انجام شده است و این اتفاقات زمینه‌ای را فراهم می‌کند که هم نقش صنایع دستی در کارآفرینی دیده شود و همچنین ما بتوانیم کارگاه‌های متنوعی را در حوزه‌های سفال، آبگینه و شیشه برگزار کنیم تا انشاءالله هنرمندان ما بتوانند جایگاه واقعی تهران را در این حوزه پیدا کنند.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بحث پهنای صنایع دستی در خیابان استاد نجات‌اللهی اشاره کرد و گفت: ما در این هفته با حضور محمد جواد حق‌شناس (عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسون فرهنگی)، برزین ضرغامی (مدیرعامل زیباسازی شهر تهران)، جعفر رحمان‌زاده (مدیرعامل توسعه فضای فرهنگی شهر تهران) و شهردار منطقه ۶ در دفترم جلسه داریم و گروه مطالعاتی و اجرایی پهنای صنایع دستی در خیابان استاد نجات‌اللهی را خواهیم بست تا این اتفاق خوب هم رقم بخورد.

بزرگ‌نیا تصریح کرد: البته باید درنظر داشته باشید که کارگاه‌های موزه زنده صنایع دستی ولنجک هم در حال آماده‌سازی است و پیمانکار کارهایش را انجام می‌دهد. به هر حال فکر می‌کنم مجموعه این رویداد‌ها نویدبخش اتفاقات خوب در آینده برای صنایع دستی خواهد بود.

انتهای پیام/

نشان جهانی شیشه و آبگینه ثبت می شود؟

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما