شناسهٔ خبر: 2757812 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

علت مرگ ۳ معلول در آسایشگاه تا ۲۱ روز دیگر اعلام می‌شود

این مرکز دارای ۶ سالن بوده که این اتفاق در یکی از سالن‌های نگهداری معلولان رخ داده است، البته هنوز نمی‌توان میزان و نوع مسمومیت غذایی را اعلام کرد و باید منتظر نتیجه پزشکی قانونی باشیم.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تشریح حادثه مرگ ۳ معلول در آسایشگاه‌ها معلولان ذهنی پدربزرگ پاکدشت، گفت: طی ۲۱ روز آینده دلیل و یا دلایل فوت آنها توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره جزئیات این حادثه گفت: روز یکشنبه گزارشی مبنی بر مسمومیت غذایی در یک مرکز نگهداری از معلولان به اطلاع سازمان بهزیستی کشور رسید. با توجه به اهمیت موضوع و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تیم تخصصی برای بررسی این موضوع تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه این تیم متشکل از معاون توانبخشی سازمان بهزیستی و مدیرکل بهزیستی استان است، افزود: بررسیهای اولیه درباره این حادثه، توسط مسئولان قضایی، وزارت بهداشت و فرمانداری آغاز شده است.


رئیس سازمان بهزیستی کل کشور گفت: این مرکز دارای ۶ سالن بوده که این اتفاق در یکی از سالن‌های نگهداری معلولان رخ داده است. البته هنوز نمی‌توان میزان و نوع مسمومیت غذایی را اعلام کرد و باید منتظر نتیجه پزشکی قانونی باشیم.


هاشمی با تاکید بر اینکه سازمان به طور جدی موضوع را پیگیری خواهد کرد، درباره زمان اعلام گزارش نهایی و علت اصلی فوت معلولان، گفت: باید منتظر نتیجه پزشک قانونی ماند. ‌با توجه به آخرین جلسه برگزار شده در محل فرمانداری پاکدشت، قرار شد، طی ۲۱ روز آینده و با توجه به مستندات جمع‌آوری شده، پزشکی قانونی دلیل یا دلایل فوت این سه معلول عزیز را اعلام کنند.


وی تاکید کرد: ‌جنس حوادثدر سازمان بهزیستی دلخراش و همیشه با عناصر انسانی همراه بوده که بنده لازم می‌دانم از تمامی پرسنل و مددکاران سازمان بهزیستی از تمامی هموطنان عذرخواهی کنم و امیدوارم هرچه زودتر نتیجه گزارش پزشک قانونی اعلام و هموطنان مطلع شوند.

نظر شما