شناسهٔ خبر: 27553504 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

در معاملات امروز بورس تهران؛

سهم سنگین "های وب" در حجم و ارزش معاملات

شاخص از نیمه 91 هزار واحدی عبور کرد

در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، خودرو و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -  

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل با رشد پرقدرت 353 واحدی از نیمه کانال 91 هزار واحدی عبور کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شاخص کل امروز 353 واحد رشد کرد و به رقم 91 هزار و 552 رسید.

همچنین در این روز سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 179 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 3 هزار و 133 میلیارد ریال بود و در 91 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در بازار روز دوشنبه همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص بازار اول 393 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم فقط اندکی و کمتر از نیم واحد افت کرد.

نمادهای فولاد مبارکه، چادرملو، ایران خودرو، گل گهر ، سرمایه گذاری معادن و فلزات و پالایش نفت اصفهان امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. در مقابل مخابرات امروز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شد.

در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، خودرو و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کاشی الوند، حمل و نقل پتروشیمی، ایران خودرو، نفت سپاهان، محورسازان ایران خودرو، سایپا دیزل و چادرملو بود.

در مقابل نمادهای گرانیت بهسرام، سیمان کردستان، آلومینیوم ایران، ایران ارقام، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، فنرسازی خاور و مس شهید باهنر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ایران خودرو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام چادرملو، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از نمادهای سیمان اصفهان، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام پارس دارو، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز خارج شوند.

در پایان معاملات امروز های وب با معامله 167 میلیون سهم به ارزش 966 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

نظر شما