شناسهٔ خبر: 27518684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

قربانگاه ابراهیمی و سفره‌های مهربانی

دیوار مهربانی، ایستگاه، سبد، یخچال، نان و این بار گوشت مهربانی واژه‌هایی است که در پس آن حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد؛ در عید قربان طرح «قربانگاه ابراهیمی و سفره‌های مهربانی» در امامزاده عباس ساری اجرا می‌شود تا گوشت‌های قربانی را به دست نیازمندان واقعی برساند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس فرهنگی/ دیوار مهربانی، ایستگاه، سبد، یخچال، نان و این بار گوشت مهربانی واژه‌هایی است که در پس آن حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

این اتفاقات خوب را که در سال‌های اخیر در گوشه و کنار کوچه و خیابان‌های شهرمان شاهد آن هستیم حال و هوایی دیگری به شهرمان می‌دهد و آن اینکه می‌دانیم و یقین داریم که هنوز مهربانی وجود دارد و هنوز انسان‌هایی هستند که با اقدامات خیرخواهانه خود دوست دارند لبخند را به مردم دیگر هدیه دهند.

مهربانی از هر نوع که باشد دلیل نمی‌خواهد و بیشتر از همه فردی که در این مسیر قدم می‌گذارد را خوشحال می‌کند و حس خوبی به وی می‌دهد که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

نان مهربانی در مرکز مازندران طرفداران زیادی دارد به‌طوری‌که از یک نانوایی در ساری آغاز شد اما در حال حاضر خیلی از نانوایی‌هایی نسبت به این کار خیر اقدام می‌کنند.

بحث گوشت نیز با توجه به افزایش قیمتی که داشته به‌طور حتم خرید آن از توان نیازمندان خارج بود که اجرای طرح گوشت مهربانی از اهمیت به‌سزایی برخورددار بوده و امیدواریم همانند نان مهربانی پرطرفدار باشد.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امسال طرحی با عنوان « سفره مهربانی با اهدای گوشت» در  روز عید قربان امسال اجرا می‌شود که برگرفته از طرح نان مهربانی بوده و در این طرح 250 قصابی در سطح استان اعلام آمادگی کردند.

احمد سعادت بیان کرد: طرح دیگری که امسال برای نخستین‌بار در امام‌زاده عباس مرکز مازندران اجرا می‌شود طرح « قربانگاه ابراهیمی و سفره‌های مهربانی» است.

وی افزود: در اجرای این طرح دستگاه‌هایی از جمله اوقاف، فرمانداری ساری، نیروی انتظامی مازندران، اداره کل دامپزشکی استان و شهرداری ساری با کمیته امداد امام خمینی  استان همکاری دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی مازندران اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های خیران قربانی رساندن گوشت به نیازمندان واقعی و همچنین داشتن مکان و ابزار لازم برای قربانی است کمیته امداد این امکان را فراهم کرده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن گوشت بین نیازمندان توزیع شود.

سعادت بیان کرد: خیرانی که در این زمینه آمادگی دارند می‌توانند به دفاتر کمیته امداد مراجعه کرده و در این طرح خیرخواهانه مشارکت کنند.

 

وی با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن سنته حسنه قربانی در میان افراد جامعه، خاطرنشان کرد: همچنین کمیته امداد نیز معادل 50 درصد کمک‌های خیران در این زمینه آورده دارد که در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه در امام‌زاده عباس مرکز استان هیچ گوشتی توزیع نمی‌شود، اظهار کرد: گوشت پس از کشتار، بسته‌بندی در اختیار به خانواده‌های نیازمندان قرار می‌گیرد.

سعادت با اشاره به اینکه تمام تلاش ما بر این است گوشت‌ها و وجوهات جمع‌آوری شدن در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار خانواده‌های نیازمندان قرار گیرد، بیان کرد: این طرح امسال برای نخستین‌بار آغاز شده و در سال‌های آینده با قوت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی نخستین دهک جامعه که آسیب‌پذیری بیشتری دارند نیازمندان هستند که شاید با توجه به قیمت بالا از ابتدای سال نتوانستند گوشت تهیه کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی مازندران به برپایی پایگاه‌های کمیته امداد روز عرفه در سراسر مازندران، گفت: تمام وجوهات در روز عید قربان و یا حداکثر یک روز پس از عید قربان بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

به گزارش فارس، اینکه عید قربان امسال سفره‌های نیازمندان نیز همانند سایر مردم رنگین باشد بسیار مهم بوده و همه افراد جامعه می‌توانند در این کار خیرخوانه شریک باشند.

انتهای پیام/و

برچسب‌ها:

نظر شما