شناسهٔ خبر: 2741113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

تحلیلگر: حمله سایبری به سونی صرفا جنبه ارعاب دارد

به گفته یک تحلیلگر سیاسی، حمله سایبری اخیر به شرکت «سونی پیکچرز» در زمره حملاتی است که با هدف ایجاد وحشت صورت می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گفته یک تحلیلگر سیاسی، حمله سایبری اخیر به شرکت «سونی پیکچرز» در زمره حملاتی است که با هدف ایجاد وحشت صورت می‌گیرند.

گری هندرشات، مفسر سیاسی ساکن ورجینیا در مصاحبه‌ای به پرس تی‌وی گفت حمله سایبری اخیر بهانه‌ای را به دست آمریکا داده است که کره شمالی را مقصر ماجرا اعلام کند.

وی گفت واشنگتن به دنبال یک مقصر می‌گردد و ملامت کره شمالی برای این حمله سایبری «بسیار آسان است.»

«این حمله صرفا برای ایجاد رعب است. امریکایی‌ها به دنبال چیزی بودند تا آن را مقصر جلوه دهند و انگشت ملامت را به سوی یک نفر که این روزها بدنام است، نشانه گرفتند. این هفته قرعه به نام کره شمالی افتاده است.»

هندرشات همچنین افزود: «کره شمالی نه پهنای باند اینترنت دارد و نه از توان فنی لازم برای انجام چنین حمله‌ای برخوردار است؛ حمله‌ای که مستلزم تراکنش صد ترابایت اطلاعات در اینترنت است.»

وی گفت با یک رویکرد عینی به این مسأله «قطعا می‌توان کره شمالی را از این اتهام به اصطلاح تروریسم سایبری که ظاهرا با انگیزه افزودن آن به فهرست تروریسم طرح شده است، مبرا دانست.»

این تحلیلگر افزود «نگاهی بی طرف به این مساله احتمالا نشان خواهد داد که چنین حمله سایبری می‌تواند کار یک نفر از افراد خود شرکت سونی باشد.»

اوباما اعلام کرد واشنگتن ممکن است کره شمالی را به خاطر ادعاهایی مبنی بر دست داشتن آن در حمله سایبری در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

کره شمالی سال ۲۰۰۸ در پی مذاکرات هسته‌ای با دولت جورج بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، بعد از دو دهه از فهرست تروریسم این کشور خارج شد.

هندرشات گفت احتمال می‌رود شواهد به طور مستقیم حاکی از«دست داشتن واشنگتن یا موساد (سازمان جاسوسی اسرائیل) یا فردی در انگلیس» در این حمله سایبری باشند.

م ص/م ع

نظر شما