شناسهٔ خبر: 68143981 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

روسیه: زلنسکی اوکراین را به یک «موتور تروریستی» تبدیل کرده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رییس جمهور اوکراین با پیروی از دستورات کشورهای غربی، این کشور را به یک «موتور تروریستی» تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود با مقایسه دولت اوکراین و گروه تروریستی داعش نوشت: سازمان تروریستی داعش در گذشته فقط ادعایی برای ایجاد حکومت داشت اما (ولودیمیر) زلنسکی تحت فرامین غرب رویکرد متفاوتی را انتخاب کرده است؛ او بقایای دستگاه دولتی اوکراین را به یک موتور تروریستی تبدیل کرد.

زاخارووا افزود: زلنسکی مدت هاست ماهیت واقعی خود را پنهان کرده است. بسیاری در غرب نیت او را خوب می دانستند اما با گذشت زمان ماهیت تروریستی وی آشکار شد.

این دیپلمات روس، حمله به ساختمان های مسکونی و کشتار غیرنظامیان در خانه هایشان را محکوم کرد و افزود: این رویکردهای تروریستی، ماهیت واقعی زلنسکی است که زشتی آن هرگز پاک نخواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گذشته حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه کورسک را محکوم کرد و آن را «اقدام تحریک‌آمیز بزرگ» خواند.

پوتین تصریح کرد که اوکراین در حال گلوله‌باران بی‌رویه ساختمان‌های غیرنظامی، مسکونی و آمبولانس‌ها با انواع سلاح‌ها از جمله موشک است.

منطقه کورسک روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. سامانه پدافند هوایی روسیه ۲۶ هواپیمای بدون سرنشین و چندین راکت را در آسمان این منطقه سرنگون کرد. در این حمله پنج نفر نیز کشته شدند./ایرنا

 

نظر شما