شناسهٔ خبر: 2714321 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

پیشنهاد کره شمالی به آمریکا برای تحقیق مشترک در مورد حمله اینترنتی به شرکت سونی

کره شمالی به امریکا پیشنهاد کرده است تحقیق مشترکی در رابطه با حمله اینترنتی اخیر به شرکت سونی پیکچرز انجام دهند تا ثابت شود این حمله هیچ ارتباطی به پیونگ‌یانگ نداشته است.

صاحب‌خبر -

کره شمالی به امریکا پیشنهاد کرده است تحقیق مشترکی در رابطه با حمله اینترنتی اخیر به شرکت سونی پیکچرز انجام دهند تا ثابت شود این حمله هیچ ارتباطی به پیونگ‌یانگ نداشته است.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه کره شمالی که خواست نامش فاش نشود روز شنبه (۲۹ آذر) در بیانیه‌ای اعلام کرد پیونگ‌یانگ می‌تواند ثابت کند در این حمله اینترنتی نقشی نداشته است. این در حالی است که امریکا این کشور آسیایی را مسئول این حمله می‌داند.

این مقام کره‌ای افزود چنانچه واشنگتن این پیشنهاد را نپذیرد و به متهم کردن کره شمالی ادامه دهد باید در انتظار عواقب «جدی» آن باشد.

اداره تحقیقات فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد پیونگ یانگ در این حمله دست داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در ادامه گفت: «امریکا باید در نظر داشته باشد که اگر پیشنهاد ما را برای تحقیق مشترک رد کند و با مقصر دانستن کره شمالی به تهدید خود نسبت به انجام آنچه اقدامات متقابل می‌خواند ادامه دهد، با عواقب جدی روبرو خواهد شد.»

گفته می‌شود حمله اینترنتی به سونی پیکچرز که این شرکت را فلج کرده، مخرب‌ترین حمله سایبری به یک شرکت امریکایی بوده و موجب لغو اکران فیلم بحث‌برانگیز «مصاحبه» شده است که داستان یک توطئه خیالی برای ترور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به تصویر می‌کشد.

هکرهای سونی پیکچرز که خود را «حافظان صلح» می‌نامند به مردم هشدار داده‌اند که به تماشای این فیلم نروند.

آنها همچنین تهدید کرده‌ا‌ند سینماهای اکران‌کننده‌ی این فیلم را در امریکا هدف حملات تروریستی مشابه ۱۱ سپتامبر قرار خواهند داد.

پ ک ف/س س

نظر شما