شناسهٔ خبر: 2703283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

انتقاد رسانه هاي چيني از ساخت فيلم ضد کره شمالي در هاليوود

صاحب‌خبر -

رسانه های دولتی چین روز شنبه از ساخت فیلمی توهین آمیز و ضد کره شمالی در هالیوود به شدت انتقاد کردند و آن را یک « گستاخی فرهنگی احمقانه » توصیف کردند.» این در حالی است که اکران این فیلم - ساخت شرکت سونی پیکچرز - به سبب حمله به پایگاه اینترنتی شرکت سونی به حالت تعلیق در آمده است. رسانه های چینی همچنین اعلام کردند تلاش فیلمسازان آمریکایی در به تمسخر گرفتن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نوعی بی احترامی محسوب می شود.

به گزارش شفقنا، به نقل از واحد مرکزی خبر، این گزارش ها در حالی منتشر شدند که آمریکا هشدار داد کره شمالی به سبب هک کردن پایگاه شرکت سونی پیکچرز به سبب ساخت این فیلم - که سبب خشم پیونگ یانگ شد -

با اقدام تلافی جویانه رو به رو خواهد شد . چین از هم پیمانان کلیدی پیونگ یانگ محسوب می شود.

این فیم - که « مصاحبه » نام دارد - فیلمی کمدی درباره توطئه سیا برای ترورر رهبر کره شمالی است.

روزنامه گلوبال تایمز چین - که با حزب کمونیست حاکم نزدیک است - در مقاله ای نوشت:« مصاحبه که در آن رهبر کره شمالی دشمن آمریکا نمایش داده می شود چیزی ندارد که سبب افتخار هالیوود یا جامعه آمریکا شود.»

این روزنامه همچنین نوشت:« آمریکایی ها همواره بر این باورند که می توانند رهبران دیگر کشورها را هدف تمسخر قرار دهند تنها بدین سبب که می توانند از دیگران انتقاد می کنند یا می توانند رهبران کشور خودشان را نیز هدف استهزاء ‌قرار دهند.»

در این مقاله همچنین آمده است:« قطع نظر از این که دیدگاه جامعه آمریکایی درباره کره شمالی و کیم جونگ اون چیست ، باید بگوییم او همچنان رهبر کره شمالی محسوب می شود. به تمسخر گرفتن کیم جونگ اون تنها نتیجه گستاخی فرهنگی احمقانه است.»

شرکت سونی در مواجهه با تهدیدها از سوی هکرهای ناشناس - که گفته می شود با کره شمالی در ارتباط هستند و تهدید به انجام حملاتی را علیه سینماهای آمریکایی کرده اند - تاکران این فیلم را لغو کرده است.

در این مقاله از آمریکا خواسته شده است « به جای نشان دادن رفتارهای تهاجمی رفتاری شایسته از خود نشان دهد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، چندین دهه است که چین نزدیک ترین هم پیمان کره شمالی و بزرگترین شریک تجاری این کشور محسوب می شود ، هر چند که روابط دو کشور در سال های اخیر به سبب ادامه انجام آزمایشات هسته ای از سوی پیونگ یانگ تیره شده است.

پکن روز جمعه از درخواست های سازمان ملل متحد برای ارجاع پرونده کره شمالی به دیوان کیفری بین المللی به سبب نقش حقوق بشر انتقاد کرد .

چین بازار صادراتی مهمی برای فیلم های هالیوودی محسوب می شود و از استودیوهای آمریکایی خواسته بود از ساخت فیلم هایی خودداری کنند که در انتقاد از نظام سیاسی کشورهاست.

روزنامه گلوبال تایمز افزود:« در حال حاضر که بازارهای چینی به مکانی مناسب برای فیلم های آمریکایی تبدیل شده اند هالیوود به منظور جذب بینندگان چینی باید چهره ای دوستانه از خود به نمایش بگذارد .»

انتهای پیام

http://shafaqna.com/persian/

نظر شما