شناسهٔ خبر: 27410898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری دادگاه مفسدان اقتصادی به صورت علنی

دادستان کل کشور: جلسات دادگاه مفسدان اقتصادی به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام و المسليمن منتظري در پايان کميسيون سياسي اجتماعي مجلس خبرگان رهبري در قم به خبرگزاري صداوسيما گفت: اين دادگاه علاوه بر علني بودن پس از فيلمبرداري از شبکه هاي مختلف صدا و سيما پخش خواهد شد.

وي از تشکيل پرونده هاي متعددي براي دانه درشت ها و عاملان فساد اقتصادي در موضوع ارز، سکه، طلا و خودرو خبر داد و افزود: با توجه به گستردگي اين پرونده ها رسيدگي به اين جرائم زمان بر خواهد بود اما به اين معنا نيست که از حق قانوني خود کوتاه بياييم.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2508512" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2204503/2508512?width=400&height=300"></script></div>

دادستان کل کشور با اشاره به اينکه شعبه های ويژه و قضات مجرب و کاردان در سطح کشور براي رسيدگي به پرونده هاي فاسدان اقتصادي در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبري در پاسخ به نامه رياست قوه قضائيه بر سرعت و اتقان تاکيد داشتند، دستگاه قضايي با رعايت اين دو اصل به اين پرونده ها رسيدگي خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمين منتظري به ملت ايران اطمينان داد که قوه قضائيه با اجازه اي که رهبري صادر فرمودند با هجمه سنگين تري عليه اخلال گران اقتصادي وارد صحنه شده است و اين مبارزه را تا ريشه کني فساد ادامه خواهد داد.

وي به منفعت طلبان و سودجويان اقتصادي هشدار داد که دست درازي آنها به اموال مردم و بيت المال با پاسخ قاطع دستگاه قضايي مواجه خواهد شد.

نائب رئيس کميسيون سياسي اجتماعي مجلس خبرگان رهبري هم در پايان اين جلسه گفت: مجلس خبرگان بر اساس تاکيدات مقام معظم رهبري حق مطالبه گري دارد و در هر مقطع به اقتضائات کشور مسئولين مربوطه را براي پاسخ گويي به اين کميسيون دعوت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني شاهرودي افزود: در کميسيون امروز دادستان کل کشور به دغدغه هاي نمايندگان که برگرفته از مطالبات مردمي است در موضوع برخورد با موضوع مفاسد اقتصادي و فضاي مجازي پاسخ داد.

وي يادآور شد مجلس خبرگان با برگزاري اين نشست ها به دنبال ارائه ي راهکارهايي است که مشکلات و دغدغه هاي مردم را کاهش دهد و درواقع بازوي حمايتي براي نهادهاي تصميم گير باشد.

نظر شما