شناسهٔ خبر: 2739217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ديدار رييس مجلس شوراي اسلامي با علما در نجف اشرف

صاحب‌خبر - بغداد / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/10/2
رییس مجلس شورای اسلامی که در صدر یک هیات بلندپایه به عراق سفر کرده است امروز در دیدار با ایت الله محمد سعید حکیم از مراجع عظام در نجف ، یکی از دغدغه های جمهوری اسلامی ایران را مشکلات و بحرانهای منطقه خواند و بحرانهای تروریستی در عراق و سوریه را جدی دانست.
به گزارش واحد مرکزی خبر از نجف اشرف ، آقای علی لاریجانی تاکید کرد : تلاش داریم در عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم کمک کنیم.
آقای لاریجانی به توفیقات عراق و سوریه در مبارزه با این پدیده اشاره کرد و گفت: در کنار این موفقیتها ، تلاش برای یافتن راه حل سیاسی هم در جریان است.
آیت الله محمد سعید حکیم هم پدیده تروریسم را توطئه ای دانست که روند سیاسی و امنیتی عراق را هدف قرار داده است. وی پایبند بودن و توسل به اهل بیت(ع) را رمز مقابله و ایستادگی در مقابل این پدیده شوم خواند.
رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف به روند سیاسی و امنیتی در کشورهای سوریه و عراق اشاره و تصریح کرد : مبارزه با داعش به نحوی پیش می رود که جلوی آنها گرفته شود و مناطق اشغالی در حال آزاد شدن است.
آقای لاریجانی با اشاره به شکل گیری صف مبارزه در مقابله با تروریست ها ، ابراز امیدواری کرد مجموعه اقدامات ، تروریسم را به شکست بکشاند.
آیت الله محمد اسحاق فیاض هم با اشاره با نقش مهم ایران قوی در منطقه ، دولت ، مردم و اقتصاد ایران را روبه جلو خواند. وی تامین برق، آب آشامیدنی، مسکن ، بهداشت و درمان را از مشکلات عمده عراق خواند و بر لزوم توجه به ایجاد فضای مناسب برای رفع این مشکلات تاکید کرد.
در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با آیت الله بشیر نجفی هم مهمترین مسائل سیاسی و امنیتی عراق بررسی شد و آقای لاریجانی تصریح کرد : در شرایط کنونی کشورهای غربی خطر تروریسم را درک کرده اند و این نکته مهمی است.
در این دیدار همچنین بر تداوم تلاش ها و رایزنی ها در مبارزه با این پدیده که امنیت منطقه را با چالش مواجه کرده ، تاکید شده است .
تصویر دارد
286

نظر شما