شناسهٔ خبر: 68222881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

پزشکیان در صحن مجلس: مردم در وضعیت سخت اقتصادی هستند و احساس نارضایتی دارند /اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود، سرخوردگی ها شکل می گیرد

رئیس جمهوری خطاب به نمایندگان گفت:مردم احساس نارضایتی دارند و ما را پاسخگوی نیازها و خواسته های خود نمی بینند و بی میلی آنها برای شرکت در انتخابات نشانه سرخوردگی هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛بررسی صلاحیت 19 وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان در صحن علنی مجلس آغاز شد.

در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس، مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم پشت تریبون رفت تا از کابینه مدنظر خود دفاع کند.

او خطاب به نمایندگانی همکاران قبلی او نیز بوده اند، گفت: به دنبال سوگندی که یاد کردم، امروز فرصتی است که نسبت به شرایط خطیر زندگی مردم آگاه شویم، فرصت اصلاح رویکردها و حکمرانی، فرصت برخوردهای ناپسند با قدرت‌های جهانی با مردم دلاور ایران، فرصت برآمده از انتخابات جهت همکاری ملی در درون حکومت، میان حکومت و جامعه و در درون جامعه است.

وی‌افزود:  دولتی که امروز به مجلس معرفی شده دولت وفاق ملی است، همانطور که در روز تحلیف گفتم این دولت خود را دولت همه مردم ایران می داند و خود را موظف به حقوق شهروندی همه ایرانیان است و ملتزم به اولویت های کشور و تحقق منافع ملی است.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

*التزام به قانون اساسی، اهداف سند چشم انداز، سیاست های کلی مصوب مقام معظم رهبری و تحقق برنامه هفتم توسعه، محورهای همگرایی میان دولت و سایر قوا و ارکان نظام خواهد بود.

*آنچه امروز در روند همکاری بین مجلس و دولت به صورت رسمی آغاز می شود آزمون عرصه این همکاری و همگرایی است.

*اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود، سرخوردگی ها و ناامیدی های فزاینده شکل می گیرد و نتیجۀ آن نابودی اعتماد و سرمایه است، زوال امید و افول سرمایه ها و بی اعتمادی مردم را شاهد خواهیم بود. 

*کشور در شرایط خطیر و مردم در وضعیت سخت اقتصادی هستند و بی عدالتی بخش های قالب اقتصادی را بر گرفته است.

*مردم احساس نارضایتی دارند و ما را پاسخگوی نیازها و خواسته های خود نمی بینند و بی میلی آنها برای شرکت در انتخابات نشانه سرخوردگی هاست. 

*مردم نشان دادند به کشور و انقلاب شان علاقه دارند

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

برچسب‌ها:

نظر شما