به گزارش خبرنگار ایرنا ،عباس خطیبی روز دوشنبه در جریان بازدید از این طرح در فاصله بستان آباد تا تبریز، عمده مشکل این مسیر را تامین عرشه دو کیلومتری پل های باقی مانده اعلام کرد و گفت: برای اجرای آن حدود 13 هزار تن ورق اس تی 52 لازم است که توسط شرکت اکسین اهواز تولید می شود ولی به خاطر مشکل نقدینگی در خرید این ورق ها اجرای مسیر با مشکل مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سقف و ستون مسیرهای ریل گذاری اجرا شده است، در صورت تامین این ورق ها مشکل این مسیر حل می شود.
قائم مقام معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور اعلام کرد: مسیر بستان آباد به تبریز در مرحله زیرسازی قرار داشته که 80 درصد آن انجام شده و روسازی آن هنوز انجام نشده است.
خطیبی گفت: طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است.
*** تکمیل راه آهن بستان آباد - تبریز450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: برای تکمیل راه آهن بستان آباد - تبریز 450 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
به گزارش ایرنا، داوود بهبودی روز دوشنبه در حاشیه بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از راه آهن بستان آباد - تبریز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی از این بازدید، ارزیابی میزان پیشرفت طرح راه آهن میانه - تبریز بوده که برای ساخت آن حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار در طول 18 سال صرف شده است.
وی با اعلام اینکه 180 کیلومتر از این راه آهن 203 کیلومتری در حال اجرا بوده و زیرسازی تا مسیر بستان آباد به اتمام رسیده است، گفت: از نظر اتصال قطعات این مسیر پیشرفت 60 درصدی دارد و امیدواریم این بخش تا پایان سال جاری به پایان برسد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان این که مسیر بستان آباد به تبریز 65 درصد پیشرفت دارد، گفت: ستونهای سه گلوگاه و پل بزرگ در این مسیر ساخته شده و پیش بینی میشود با تامین اعتبار مورد نیاز این بخش نیز تا سال آینده به بهرهبرداری برسد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کل مسیر راه آهن میانه تا تبریز دارای 9 ایستگاه است.
به گزارش ایرنا، راهآهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راهآهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستانآباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می شود.
این طرح از سال 1379 آغاز شده است.
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راهآهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5 ساعت کاهش میدهد.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگنهای باری 120 کیلومتر و برای واگنهای مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
برای اینکه راهآهن میانه- بستانآباد به ائلگلی تبریز برسد 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این رقم120 میلیارد تومان در قانون بودجه امسال لحاظ شده و 200 میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به تبریز ابلاغ شده است.
8023/3071/6183
طرح راه آهن میانه - تبریز با تامین نقدینگی سرعت می گیرد
تبریز - ایرنا - قائم مقام معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور با بیان این که زیرسازی محدوده خط آهن میانه تا بستان آباد به طور ۱۰۰ درصد کار شده و روسازی این بخش نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تامین نقدینگی این طرح سرعت می گیرد.
صاحبخبر -
نظر شما