شناسهٔ خبر: 27330621 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طرح راه آهن ميانه - تبريز با تامين نقدينگي سرعت مي گيرد

صاحب‌خبر - عباس خطيبي روز دوشنبه در جريان بازديد از اين طرح در فاصله بستان آباد تا تبريز، عمده مشکل اين مسير را تامين عرشه دو کيلومتر پل هاي باقي مانده اعلام کرد و گفت: براي اجراي آن حدود 13 هزار تن ورق اس تي 52 لازم است که توسط شرکت اکسين اهواز توليد مي شود ولي به خاطر مشکل نقدينگي در خريد اين ورق ها اجراي مسير با مشکل مواجه شده است. وي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه سقف و ستون مسيرهاي ريل گذاري اجرا شده است، در صورت تامين اين ورق ها مشکل اين مسير حل مي شود. وي اعلام کرد: مسير بستان آباد به تبريز در مرحله‌ زيرسازي قرار داشته که 80 درصد آن انجام شده و روسازي آن هنوز انجام نشده است. خطيبي گفت: طرح راه آهن ميانه تبريز حدود 203 کيلومتر بوده که 132 کيلومتر آن شامل مسير ميانه_بستان آباد و 70 کيلومتر شامل مسير بستان آباد تا تبريز است. به گزارش ايرنا، راه‌آهن دوخطه ميانه - بستان آباد- تبريز از ايستگاه فعلي ميانه واقع در مسير راه‌آهن تهران - تبريز شروع و با گذر از شهرهاي ترکمنچاي، بستان‌آباد و باسمنج به ايستگاه کنوني تبريز متصل مي‌ شود. اين طرح از سال 1379 آغاز شده است. خط آهن تبريز ـ ميانه ادامه راه‌آهن تهران ـ ميانه است که در صورت تکميل، فاصله بين تهران و تبريز را از نظر مسافت 114 کيلومتر و از لحاظ زماني 5.5 ساعت کاهش مي‌دهد. اين خط آهن به صورت دو خطه طراحي شده و حداکثر سرعت آن براي واگن‌هاي باري 120 کيلومتر و براي واگن‌هاي مسافربري 160 کيلومتر در ساعت خواهد بود. براي اينکه راه‌آهن ميانه- بستان‌آباد به ائل‌گلي تبريز برسد 450 ميليارد تومان اعتبار نياز است که از اين رقم120 ميليارد تومان در قانون بودجه امسال لحاظ شده و 200 ميليارد تومان در سفر رياست جمهوري به تبريز ابلاغ شده است. 8023/3071/6183 انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما