شناسهٔ خبر: 27315715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع ۹۵۰۰ عدد ماسک میان مردم توفان زده سیستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک از صبح امروز تاکنون میان مردم توفان زده چهار روستای شهرستان‌های زهک و نیمروز منطقه سیستان توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

توزیع ۹۵۰۰ عدد ماسک میان مردم توفان زده سیستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با بروز توفان شدید گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در منطقه حاضر و خدمات رسانی به مردم را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۰ سبد غذایی میان مردم توفان زده ۲ روستای شهرستان زهک توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شدت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه، امداد رسانی به مردم شمال این استان همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک از صبح امروز تاکنون میان مردم توفان زده چهار روستای شهرستان‌های زهک و نیمروز منطقه سیستان توزیع شده است.

به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان امروز /یکشنبه/ به ۶۳ برابر حد مجاز رسید.

علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان ۹ هزار و ۵۱۵ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید که این امر سبب کاهش دید در فرودگاه زابل به ۵۰۰ متر شد.

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی ادامه داد: امروز و فردا شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می‌شود به طوری که احتمال اختلال در پرواز‌های فرودگاه‌های زابل و زاهدان وجود دارد.

ملاشاهی افزود: در این مدت در جاده‌های ارتباطی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می‌شود.

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای ضروری است.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

گردو خاک  سیستان را درنوردید 

نظر شما